تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیماری در این منطقه مهار شده است، گفت: کلیه دام‌های واجد شرایط در این مجتمع واکسینه شد و طرح هم‌زمان تزریق واکسن تب برفکی در حال اجرا است لذا جای هیچ نگرانی نیست.
کد خبر: ۵۶۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 14 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و به‌شدت واگیر دام است.
ویروس عامل بیماری پس از ورود به بدن دام و بعد از یک دوره کوتاه نهفتگی، با تکثیر در سلول‌های پوششی و با ورود به خون، علائمی مانند تب بالا، کاهش شیر و بی‌حالی، افزایش بزاق و غیره را ایجاد می‌کند.
در روزهای اخیر گزارش‌های مردمی خبر از شیوع بیماری تب برفکی و به‌دنبال آن تلفات دام در مجتمع دامپروری حاج کهوا و شاه‌منظر می‌دهد، بر این اساس خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس موضوع را از اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری جویا شد.
عبدالمحمد نجاتی با بیان اینکه بیماری تب برفکی در برخی از استان‌های کشور و استان‌های هم‌جوار چهارمحال و بختیاری شایع شده است، اظهار کرد: در دو کانون حاج کهوا و اسکان در مجتمع دامپروری استان این بیماری مشاهده شد که بررسی‌ها چوبداران را به‌عنوان عامل انتقال بیماری به مجتمع معرفی کرد.
وی ادامه داد: کلیه دام‌های واجد شرایط در این مجتمع واکسینه شده و طرح هم‌زمان تزریق واکسن تب برفکی در حال اجرا است لذا جای هیچ نگرانی نیست.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیماری در این منطقه مهار شده است، گفت: ممکن است گوساله‌هایی که در آن مقطع متولد نشده بودند و یا از لحاظ سنی واجد شرایط واکسینه شدن نبودند هم‌چنان باعث نگرانی دامداران شده باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار