تابناک چهارمحال وبختیاری- نمایشگاه پوشاک ایرانی -اسلامی با عنوان ' در حریم ریحانه 'روز چهارشنبه در موزه باستان شناسی شهرکرد گشایش یافت.
کد خبر: ۵۶۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 14 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- این نمایشگاه با محوریت اصالت طرح و نقش اسلامی و ایرانی برگرفته از طرحهای سفال و کاشی کاری و انواع هنرهای دستی و سنتی با همکاری دفتر عفاف و حجاب دانشگاه شهرکرد دایر شده است.
دبیر عفاف و حجاب دانشگاه شهرکرد در آیین افتتاح نمایشگاه در حریم ریحانه، زمینه سازی برای معرفی محصولات ایرانی و اسلامی و بستر سازی برای افزایش صادرات این محصولات به بازارهای اسلامی را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
فرانک کبیری دهکردی با اظهار تاسف از اینکه صادرات این تولیدات با وجود تاثیرگذاری در کاهش وابستگی اقتصاد کشور به درآمد نفتی، مغفول مانده است، اظهار کرد:باید با مدیریت صحیح به جایگاهی رسید که با افزایش روز افزون صادرات صنایع دستی و محصولات سنتی، بازار مد کشورهای اسلامی را در دست گرفت.
وی در تشریح فعالیت این نمایشگاه گفت:30 آثار مشتمل بر مانتو، شال، کیف و کفش طراحی و دوخته شده توسط دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای دختران شهرکرد برای حضور در این نمایشگاه بررسی و 11 اثر برای نمایش و عرضه برگزیده شد.
کبیری ادامه داد: زیور آلات، پوشاک بافت دستی و محصولات حجاب و عفاف نظیر چادر، روسری و مقنعه تولیدی استان از دیگر محصولات عرضه شده این نمایشگاه است که با یک سوم قیمت بازار عرضه می شود.
این نمایشگاه تا یکم اسفند ماه از ساعات 8تا 15آماده بازدید علاقه مندان است.
این نمایشگاه به مناسبت هفته قرآن و عترت در چهارمحال و بختیاری بر پا شده است.
در هفته قرآن و عترت که از 24 بهمن ماه در چهارمحال و بختیاری آغاز شد 9 جشنواره برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار