معاون اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: خانه جوان شهرکرد به‌منظور رشد اجتماعی و مسؤولیت‌پذیری جوانان اسفندماه در شهرکرد کلنگ‌ زنی می‌شود.
کد خبر: ۵۶۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 14 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی نادری از واگذاری زمین جهت ساخت خانه جوان شهرکرد و کلنگ زنی آن در اسفندماه با حضور معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد.
وی افزود: از شروع به‌کار خانه جوان به‌صورت استیجاری، از اول مهرماه امسال در چهارمحال و بختیاری تاکنون بیش از 10 کارگاه تخصصی در حوزه ازدواج و خانواده، 7 کارگاه تخصصی در حوزه کارآفرینی اجتماعی و دوره‌های توانمندسازی سمن‌ها با موضوع پروژه‌نویسی، تسهیل‌گری اجتماعی و مدیریت مالی سمن‌ها با حضور جوانان و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری رشد اجتماعی و مسؤولیت‌پذیری جوانان را زیربنای اساسی توسعه جامعه دانست و بیان کرد: جوانان باید بتوانند در جامعه اظهارنظر، ایفای نقش و انتقاد سازنده داشته و با تقویت مهارت‌های اجتماعی و روحیه گروه‌گرایی گامی اساسی در جهت توسعه همه‌جانبه استان بردارند، حساس نمودن جامعه نسبت به اهمیت مسائل جوانان و برنامه‌ریزی مناسب باید در دستور کار کلیه نهادهای دولتی قرار گیرد که این امر از طریق ستادهای ساماندهی امور جوانان استان و شهرستان‌ها در حال پیگیری است.
نادری هدف از تشکیل خانه جوان را ایجاد محلی برای اجرای برنامه‌های تخصصی در حوزه اجتماعی، فرهنگی، فراغتی و آموزشی متناسب با نیازها و علاقه‌مندی جوانان، منطبق با جغرافیای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی چهارمحال و بختیاری و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای، راهنمایی و تربیتی و مکانی جهت پرورش ایده‌های اجتماعی و تلاش به‌منظور شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های نسل جوان دانست و ایجاد دسترسی آسان جوانان به این امکانات را نیز از دیگر اهداف تشکیل این مراکز برشمرد.
وی راه‌اندازی کافه کتاب، به‌عنوان نخستین کتابخانه تخصصی جوانان در چهارمحال و بختیاری را از برنامه‌های شاخص این مرکز برشمرد و عنوان کرد: با توجه به تأمین امکانات و تجهیزات لازم جهت فعالیت هرچه بهتر خانه جوان در مراکز شهرستان‌ها می‌توان در ایجاد فضای فعالیت شاد و هدفمند در حوزه‌های تخصصی جوانان قدم مؤثری برداشت.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری از واگذاری دو قطعه زمین در شهرستان سامان و اردل جهت خانه جوانان این شهرستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به نظر مثبت استاندار و همراهی فرمانداران شهرستان‌های استان در سال آینده در سایر شهرستان‌ها نیز واگذاری زمین انجام شده و طی مذاکرات انجام گرفته با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و وزارت ورزش و جوانان اعتبار ساخت این مراکز نیز تأمین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار