تابناک چهارمحال وبختیاری- نمایشگاه آثار هنری ارائه شده در جشنواره‌های قرآن و عترت در چهارمحال و بختیاری در نگارخانه شهیدشهرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
کد خبر: ۵۶۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 13 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- جواد کارگران دهکردی در حاشیه افتتاح آثار هنری ارائه‌ شده در جشنواره قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جشنواره‌های قرآن و عترت یکی از برنامه‌های سراسری وزارت فرهنگ و ارشاد است، اظهار کرد: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و ایجاد فضای قرآنی برای اولین‌بار در استان اجرا می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های قرآنی باید در طول سال به‌طور پیوسته اجرا شود، ادامه داد: جریان‌سازی فضای قرآنی در آینده مدنظر است و برگزاری این نوع جشنواره‌ها موجب ترغیب هنرمندان جهت تولید آثار فاخر با مضامین قرآنی می‌شود.
وی با بیان اینکه آثار ارائه شده در نمایشگاه هفته قرآن و عترت تا سی‌ام بهمن‌ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: جمعاً 74 اثر ارائه‌ شده در جشنواره‌های قرآن و عترت برگزیده شده است که این آثار در رشته‌های خوشنویسی، داستان، مقاله، کتاب، پایان‌نامه، نقاشی، پوستر، عکس، نقاشی خط، فیلم، شعر، رسانه‌ها، نمایش و تعزیه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به اینکه 20 برنامه شاخص جهت اجرا در هفته قرآن و عترت پیش‌بینی شده است، افزود: برگزاری یادواره شهدای قرآنی، برپایی نمایشگاه در حریم ریحان، برگزاری مسابقات قرآنی و برگزاری کارگاه آموزشی خبرنویسی قرآنی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.
لازم به ذکر است؛ نمایشگاه قرآن و عترت در چهارمحال و بختیاری به‌مناسبت آغاز هفته قرآن و عترت با حضور نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، جمعی از مسؤولان و علاقه‌مندان به هنر در نگارخانه شهیدشهرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
گفتنی است؛ نمایشگاه قرآن و عترت از بیست و چهارم بهمن‌ماه لغایت سی‌ام از ساعت 8 الی 13 صبح و عصرها از ساعت 15 الی 18 پذیرای علاقه‌مندان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار