تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای 2 طرح عمرانی در استان تصمیم بر قطع ٦٥٠٠ اصله درخت بلوط گرفته شد که با پیگیری و جلسات متعدد منابع طبیعی با استانداری از قطع این درختان جلوگیری شد.
کد خبر: ۵۶۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 13 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- از تارنمای سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، علی محمدی مقدم افزود: جاده جدید مواصلاتی بین چهارمحال و بختیاری و خوزستان با عبور از جنگل های انبوه بخش «بازفت» سبب قطع و تخریب تعداد زیادی از درختان بلوط دانه زاد می شد.
به گفته وی، با ارائه مسیر جایگزین از سوی اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و همچنین افزایش حفر تونل ها و استفاده از جاده قدیمی در قسمتی از مسیر از قطع بیش از ٦ هزار اصله درخت بلوط جلوگیری شد.
وی به خط انتقال برق فشار قوی در مسیر جنگلی «فلارد» به «لردگان» اشاره کرد و افزود: شرکت مجری به دلیل محدودیت های فنی مجبور به عبور از توده جنگلی بود و برای احداث دکل برق به ایجاد 46 کیلومتر جاده فرعی نیاز داشت که با مذاکرات طولانی با شرکت مجری قرار شد پایه های انتقال برق در اراضی جنگلی بدون ایجاد جاده فرعی ساخته شود.
همچنین با تفاهم های صورت گرفته از سوی منابع طبیعی و مجری طرح موافقت شد سیم کشی هوایی دکل های برق فشار قوی به وسیله بالگرد انجام شود.
محمدی مقدم افزود: با این توافق از قطع ٥٠٠ درخت بلوط جلوگیری شده است.
مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این اقدام همسو با سیاست های سازمان جنگل ها برای تحقق قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و کاهش خسارت ناشی از اجرای پروژه های عمرانی دستگاه های دولتی در جنگل ها و مراتع انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار