عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه پیروزی محور مقاومت در سوریه با طی شدن فرآیند سیاسی تکمیل می‌شود، گفت: جلوگیری از دخالت نیروهای بیگانه و رفع ناهماهنگی‌های میدانی باید در دستور کار نشست سه‌جانبه ترکیه، ایران و روسیه باشد.
کد خبر: ۵۶۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 12 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد، به نقل از خانه ملت، اردشیر نوریان در خصوص توافق صورت گرفته بین رؤسای جمهور روسیه و ترکیه برای برگزاری نشست جدیدی مانند سوچی با حضور رهبران ترکیه، ایران و روسیه در استانبول، اظهار کرد: پیروزی محور مقاومت در کشور سوریه باید با طی شدن فرآیند سیاسی تکمیل شود که گفت‌وگوها و نشست‌های سه کشور مذکور ازجمله آن محسوب می‌شود.
وی افزود: باید اذعان کرد که امروزه ایالات‌متحده آمریکا، عربستان و هم‌پیمانان منطقه‌ای کشورهای نامبرده دقیقاً در تلاش هستند کارشکنی کنند و اجازه ندهند این روند سیاسی به نتیجه برسد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سه کشور مذکور باید در روند سیاسی به اقدامات سلبی همچون جلوگیری از دخالت نیروهای شکست‌خورده مانند ایالات‌متحده آمریکا، عربستان و اسرائیل بپردازند، ادامه داد: بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که حضور رهبران ایران، ترکیه و روسیه در استانبول و اقداماتشان باید منجر به تکمیل حلقه نظامی شده تا پیروزی حاصل شده تثبیت شود از این‌رو چنین دیدگاهی باید در مذاکرات مورد تأکید قرار گیرد.
نوریان اعتقاد دارد دراین‌بین نباید فراموش کرد امروزه ناهماهنگی در عرصه میدانی به‌وجود آمده که اقدامات ترکیه در عفرین ازجمله آن تلقی می‌شود ازاین‌رو در نشست استانبول باید تصمیماتی به‌منظور رفع چنین ناهماهنگی‌هایی اتخاذ شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین باید راهبردهایی برای حل و فصل مشکلات سوریه در نظر گرفته شده تا از بروز تنش و درگیری در این کشور جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار