مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
به گزارش تابناک شهرکرد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه 720 اثر به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری ارسال شده است، گفت: از ابتدای مهرماه فراخوان 9 جشنواره فرهنگی با موضوعات قرآنی در استان آغاز شد.
کد خبر: ۵۶۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 10 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- جواد کارگران دهکردی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت برای اولین‌بار در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در این هفته فراخوان 9 جشنواره از ابتدای مهرماه در استان آغاز شد و با استقبال خوبی که از سوی اصحاب هنر صورت گرفت مهلت ارسال آثار به این جشنواره‌ها تا پانزدهم بهمن‌ماه تمدید شد.
وی با بیان اینکه 720 اثر به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری ارسال شده است، افزود: آثار در رشته‌های سینمایی، نمایش، شعر و داستان، علمی پژوهشی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، رسانه‌های دیجیتال و مکتوب و نفحات قرآنی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این جشنواره‌ها با همکاری حوزه‌های علمیه، ادارات، ارگان‌ها و مؤسسات فرهنگی از بیست و چهارم بهمن‌ماه در استان هم‌زمان با سراسر کشور آغاز می‌شود و تا سی‌ام بهمن‌ماه با اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد با موضوعات قرآنی با توجه به نامگذاری روزهای این هفته ادامه پیدا می‌کند.
برگزاری یادواره شهدای قرآنی در هفته قرآن و عترت
کارگران اضافه کرد: برنامه‌هایی از جمله برگزاری یادواره شهدای قرآنی، برنامه‌های قرآنی ویژه کودکان، اجرای مسابقات قرآنی در مدارس، برگزاری جشنواره صنایع دستی با موضوعات قرآنی و افتتاح نمایشگاه آثار واصله به دبیرخانه قرآن و عترت برای اجرا در این هفته پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه 59 مؤسسه قرآنی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری مسابقات قرآنی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، اداره‌کل اوقاف و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهم اسفندماه برگزار می‌شود که تاکنون 450 نفر از خواهران و برادران در این مسابقه در رده سنی زیر 15 سال و بالای 15 سال ثبت‌نام کرده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده جهت اجرا در شهرستان‌ها، عنوان کرد: برنامه‌ها جهت جمع‌بندی از ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها ارسال شده است که در هر شهرستان دو برنامه شاخص فرهنگی جهت اجرا در نظر گرفته شده است.
کارگران در ادامه با اشاره به لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در مدارس چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان یک میلیارد و 500 میلیون تومان کتاب به فروش رسید که در مقایسه با آمار فروش سایر استان‌ها تفاوت بسیاری داشت و این مسئله نشان‌دهنده رونق کتابخوانی در استان است.
اجرای طرح ابتکاری رستوران کتاب در چهارمحال و بختیاری
وی ادامه داد: طرح پایتخت کتاب ایران برای چهارمین سال متوالی در کشور در حال برگزاری است که در سه سال گذشته چهارمحال و بختیاری جزو پنج کاندیدای اصلی انتخاب پایتخت کتاب بوده است و همچنین شهرکرد به‌عنوان شهر خلاق در زمینه کتاب معرفی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از جذب سرمایه‌گذار جهت ایجاد رستوران کتاب در استان خبر داد و گفت: این طرح ابتکاری با سرمایه‌گذاری 300 میلیونی یک سرمایه‌گذار در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار