مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: اگر مردم به‌صورت محسوس و ملموس نتایج کار خیر خود را ببینند تشویق به کار خیر می‌شوند، باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که نتیجه کار خیر برای مردم آشکار شود.
کد خبر: ۵۶۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 06 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های لازم در این استان ایجاد شود شاهد رونق در بخش اقتصادی و گردشگری خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در موقوفه بی‌بی ماه بیگم صمصام بختیاری که در شهرکرد واقع شده است 150 دانش‌آموز بی‌سرپرست نخبه زندگی می‌کنند، افزود: همه امکانات رفاهی برای این بچه‌ها فراهم شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مطالبه‌گری مردم از این اداره‌کل بسیار زیاد است، ادامه داد: نام اوقاف و امور خیریه بعضاً باعث ایجاد توقعاتی می‌شود تا جایی که مردم به‌واسطه واژه خیریه انتظار دارند که از موقوفه‌ها در موارد دیگری استفاده شود در صورتی که این اقدام به‌لحاظ شرعی و قانونی اشکال دارد.
عزیزی با تأکید بر اینکه این روزها شاهد معضلی به نام موقوفه‌خواری هستیم که حاضر هستند از هر حربه‌ای برای دست‌اندازی روی موقوفه‌ها استفاده کنند، عنوان داشت: در حال حاضر زمین 17 مدرسه در شهرستان بروجن موقوفه است ولی هیچ پولی برای اجاره‌بهای این موقوفات پرداخت نشده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مسافرپذیری و گردشگری را در چهارمحال و بختیاری ارتقا دهیم دستگاه‌های مختلف باید همکاری داشته باشند، حضور زائران و گردشگران مختلف در محل بقاع متبرکه امام‌زادگان این استان می‌طلبد که دستگاه‌ها دولتی و نهادهای مختلف به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کمک کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: عملیات بازسازی امام‌زاده سید محمد بارده انجام شده و تنها گنبد آن باقی‌مانده است که اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اجازه بازسازی آن را نمی‌دهد و تأکید دارد پیمانکار این اداره‌کل عملیات بازسازی را بر عهده بگیرد.
عزیزی اضافه کرد: هم مسؤولان و هم مردم باید به‌صورت جهادی وارد میدان شوند تا صنعت گردشگری، زائرپذیری و در نتیجه آن اشتغال در چهارمحال و بختیاری ارتقا پیدا کند، خوشبختانه مردم استان همیشه در صحنه هستند و برای فعالیت‌های مذهبی از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند و با عشق در امور وقف شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه هر کجا که از ظرفیت مردم استفاده شد پیروز بودیم و نمونه آن را می‌توان در هشت سال جنگ تحمیلی مشاهده کرد، بیان کرد: در مقوله وقف نیز باید به سمت مردم روی بیاوریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یک هزار و 500 اماکن مذهبی در استان وجود دارد، افزود: 1000 مسجد، 100 امام‌زاده ثبت شده و 350 حسینیه، مهدیه، فاطمیه، زینبیه و تکیه در استان وجود دارد.
عزیزی تأکید کرد: اعتباری که به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تعلق گرفته بسیار اندک است ولی نظر بزرگان این است که اماکن مذهبی باید مردمی اداره شوند بنابراین از ظرفیت مردمی استفاده می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه طرح‌های آرامش بهاری، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی و... طرح‌هایی هستند که در برهه‌های مختلف سال در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود، ادامه داد: 75 هکتار زمین موقوفه درمانگاه چالشتر است که خدمات درمانی و پزشکی بعضاً رایگان به مستضعفان ارائه می‌دهد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: اگر مردم به‌صورت محسوس و ملموس نتایج کار خیر خود را ببینند تشویق به کار خیر می‌شوند، باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که نتیجه کار خیر برای مردم آشکار شود.
عزیزی خاطرنشان کرد: هیچ دخل و تصرفی در نیات واقفان صورت نمی‌گیرد چراکه وظیفه اوقاف و امور خیریه عمل بدون کم و کاست به نیتی است که وقف برای آن انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و کشوری، ساماندهی امور امام‌زادگان و موقوفات سه وظیفه اصلی اوقاف و امور خیریه است، تصریح کرد: نگه‌داری و ساماندهی امور امام‌زادگان با کمک مردم انجام می‌گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در انتها تأکید کرد: اگرچه در ظاهر با وقف مال از دست فرد خارج می‌شود اما مدیریت آن بر عهده خود واقف است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار