تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از انجام یک‌هزار و 30 مورد عملیات امداد و نجات توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۵۶۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 05 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مجید علیپور اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه 385 مورد اطفاء حریق در استان صورت گرفت که از این تعداد 286 مورد آتش‌سوزی عمدی و 99 مورد آتش‌سوزی غیرعمدی بوده است.
وی از انجام یک‌هزار و 30 مورد عملیات امداد و نجات توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد در این مدت خبر داد و افزود: از این تعداد 36 مورد نشت و انفجار گاز، 15 مورد آبگرفتگی و سیلاب، 138 مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، 38 مورد چرخ‌گوشتی و انگشتر،104 مورد تصادف، 232مورد بازکردن درب، 66 مورد امداد آسانسور و مابقی مربوط به بقیه موارد همچون سقوط از ارتفاع بوده است.
عليپور خاطرنشان كرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با عملیاتی کردن طرح «ماموران بازدید» در سطح شهر شهرکرد گامی اساسی در راستای بررسی کیفیت ایمنی برداشته است که در این طرح ضمن سرکشی و سنجش دقیق موارد حادثه‌ساز در اصناف سطح شهر و ارائه توصیه‌های لازم، صاحبان مشاغل را از معایب مجموعه خود آگاه کرده و هشدارهای لازم را نیز عنوان کرده‌اند.
وي با بيان اينكه ادارات و مراکز درمانی نیز از لخاظ کیفیت ایمنی مورد بررسی گرفته و نواقص به مسئولین مربوطه اعلام شده است، اضافه كرد: در مباحث پیشگیری، نامه‌نگاری و مذاکرات در چندین مرحله با مدیریت ستاد بحران استان و مسکن و شهرسازی انجام شده است.
عليپور گفت: با توجه به حساسیت‌های شهرک منظریه و نواقص فراوان این منطقه در حوزه ایمنی، از نظر موارد پیشگیری، این منظقه به شدت حائز اهمیت بوده و هست و تا جایی که به سازمان آتش نشانی مربوط است از تایید ایمنی ساختمان‌هايي که هم در این منطقه و هم در دیگر مناطق شهر، فاقد موارد لازم ایمنی هستند، اجتناب شده است، اما شهرک منظریه نیازمند توجه ویژه بوده که سازمان طی مذاکرات و مکاتبات بارها از دیگر ارگان‌ها در این زمینه درخواست همکاری کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار