تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری از صادرات 220 تن ماهی سردابی «قزل آلا» فرآوری شده در بهمن ماه جاری از این استان به کشور روسیه خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 04 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- پرویز منصوری اظهار کرد: با ارائه کد تایید فنی بهداشتی دامپزشکی جهانی به 20 واحد بهره بردار و تولید کننده شاخص آبزی پرور، فرایند صادرات محصول ماهی سردابی با کیفیت و مشتری پسند از این استان به خارج از کشور فراهم شد.
وی همچنین از صادرات بیش از 20 تن ماهی قزل آلای فرآوری شده با کد بهداشت جهانی به امارات در نیمه نخست امسال را یادآور شد و تصریح کرد: وجود حدود یکهزار و 500 کیلومتر مسیر آب های روان در سطح استان، امکان تولید ماهی سردابی با کیفیت را در منطقه ممکن کرده است.
منصوری همچنین از تولید بیش از 800 تن ماهی پرورش در قفس در درپاچه سد کارون 4 خبر داد و افزود: با برنامه ریزی انجام شده بهار سال آینده محصول ماهی تولیدی در قفس وارد بازار مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.
چهارمحال و بختیاری با داشتن رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور سالانه بیش از 24 هزار تن ماهی قزل آلا دربیش از 300 مزرعه فعال پرورش ماهی سردابی تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار