در 10ماه ابتدای امسال صورت گرفت؛
تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر در 10 ماه ابتدای امسال دو تن و 111 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده است.
کد خبر: ۵۶۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 04 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– سیدقدیر مرتضوی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: استان دارای 9 شهرستان، 25 بخش، 40 شهر و 50 دهستان است و جمعیتی بالغ بر 900هزار نفر دارد.
وی با بیان اینکه جمعیت هدف، افراد 15 تا 63 سال هستند، افزود: این افراد جمعیتی بالغ بر 646 هزار نفر هستند.
مرتضوی جمعیت دانش‌آموزی استان را بیش از 184 هزار نفر و جمعیت دانشجویی را بیش از 33 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در حوزه مقابله با عرضه در 10 ماه ابتدای امسال دو تن و 111 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری در حوزه پاکسازی نقاط آلوده، 447 طرح انجام شده است و در کشفیات محورهای مواصلاتی یک هزار و 664 مورد کشفیات صورت گرفته است.
مرتضوی اضافه کرد: در 10 ماه ابتدای امسال بالغ بر دو هزار و 438 نفر دستگیری شدند که از این تعداد 590 خرده فروش، 823 معتاد و مابقی فروشندگان و دست اندرکاران توزیع مواد مخدر بودند.
وی بیان کرد: در این مدت 31 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان منهدم شده است.
مرتضوی اظهار کرد: در خصوص کنترل محورهای مواصلاتی و ایست و بازرسی‌ها در سال جاری 78 درصد کشفیات داشته‌ایم.
وی تاکید کرد: در زمینه پیشگیری حضور موثر دستگاه‌های متولی همچون جمعیت هلال احمر، دانشگاه شهرکرد و کمیته امداد صورت گرفته است.
مرتضوی خاطرنشان کرد: نرخ رشد شیوع مصرف مواد مخدر در استان، نرخ بالایی است که این امر جای بررسی بیشتر دارد.
وی تصریح کرد: تنها یک مرکز DIC در استان وجود دارد که نیازمند یک مرکز دیگر در این زمینه هستیم.
مرتضوی در خصوص تعداد فوتی‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر گفت: در 10 ماه ابتدای امسال 31 مرد و دو زن و در مدت مشابه سال گذشته 32 مرد و چهار زن فوت شدند.
وی خاطرنشان کرد: در جلب مشارکت‌های مردمی رشد تقریبا 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاصل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار