نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: 60 درصد ارباب‌ رجوعان نمایندگان مجلس مشکل بیکاری دارند و خواست ما برای حل این مشکل توجه به صادرات است که در لایحه بودجه 97 به آن نگاه مثبتی وجود دارد.
کد خبر: ۵۵۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 28 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی کاظمی باباحیدری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات بودجه 97 و ضمن تشکر از ارائه به موقع این لایحه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خواست همه کارشناسان و نمایندگان بودجه‌ریزی عملیاتی بود که امیدواریم در سال‌های آینده نیز بر مبنای عملکرد لایحه بودجه تنظیم شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت و انضباط مالی از جمله دغدغه‌های همیشگی نمایندگان و صاحب‌نظران بوده است، بیان کرد: کمیسیون تلفیق با حذف اضافه استفاده ماهیانه از مازاد منابع نفتی توسط دولت کار بسیار خوبی را انجام داد که این امر در جهت انضباط مالی بوده است.
وی افزود: اصلاح هزار میلیارد ریال مابه‌التفاوت فروش ارز حاصل از فروش نفت خام و میعانات در جهت شفافیت و انضباط مالی بوده است.
نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تبصره 10 نیز بعضی از ردیف‌ها حذف یا زیرمجموعه نهادهای اجرایی قرار گرفته تا آن‌ها برای هزینه بودجه پاسخگو باشند که این امر موجب شفافیت و انضباط مالی می‌شود.
کاظمی باباحیدری با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 97 بافت فرسوده مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در زمان وقوع حوادثی مانند زلزله و سیل شرایط مردمی که در این مکان‌ها زندگی می‌کنند بسیار نگران‌کننده است که توجه دولت به این امر موجب خرسندی است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به توجه دولت به موضوع اشتغال در لایحه بودجه اظهار داشت: اگر چرخ تولید مسکن به حرکت درآید بخش‌های مختلفی از اشتغال و تولید نیز رونق می‌یابد زیرا با تولید مسکن، کارخانه‌هایی مانند سیمان و میلگرد به حرکت درمی‌آیند و موجب اشتغال‌زایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه محیط زیست یکی از اولویت‌های لایحه بودجه سال 97 است، تصریح کرد: مسئله محیط زیست چالشی جهانی و منطقه‌ای است و دولت به‌خوبی مسئله پسماند را مورد توجه قرار داده زیرا در استان‌های زیادی این موضوع مسئله‌ساز شده و حل مشکلات پسماند می‌تواند وضعیت اشتغال و محیط زیست را بهبود بخشد.
نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه به لایحه بودجه به حمل و نقل عمومی و ارزیابی مثبت از این موضوع گفت: امیدواریم استان چهارمحال و بختیاری نیز از جاده ریلی بهره‌مند شود و در سراسر کشور نیز شاهد ایجاد جاده‌های ریلی باشیم.
کاظمی باباحیدری با اشاره به موضوع ریزگردها و توجه دولت در لایحه به این موضوع ادامه داد: استان قهرمان خوزستان باید مورد توجه قرار گیرد زیرا ریزگردها آسیب‌های بسیاری به این استان وارد کرده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال فراگیر عشایر و روستایی در لایحه بودجه دیده شده است تا دغدغه خانواده‌ها مرتفع شود، گفت: 60 درصد ارباب‌ رجوعان نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشکل بیکاری دارند و برای حل این مشکل خواست ما توجه به صادرات است که در لایحه به آن نگاه مثبتی وجود دارد.
وی افزود: آبیاری تحت فشار، تبدیل نوع کشت و آب‌رسانی به روستاها از جمله موضوعات مهمی است که مورد توجه لایحه بودجه قرار گرفته است.
نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه دولت به بنیه دفاعی و بنیه اقتصادی در لایحه بودجه گفت: این دو موضوع، دو بال مهم برای کشور هستند که امیدواریم زمینه توسعه فراهم شود.
کاظمی باباحیدری با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار در لایحه بودجه مورد توجه قرار گرفته است، متذکر شد: در زمینه بهداشت و سلامت نیز کارهای خوبی انجام شده و امیدواریم با رفع نواقص طرح تحول سلامت این طرح به خوبی اجرا شود و در موضوع بهداشت و پیشگیری نیز توجه لازم مشاهده شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چالش اصلی کشور بحران‌های آبی است که مورد توجه دولت نیز قرار گرفته است، گفت: امیدوارم با رأی خوبی کلیات بودجه تصویب شود و جزئیات را در صحن چکش‌کاری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار