به مناسبت ایام‌الله دهه فجر صورت می‌گیرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، پروژه‌های عمرانی استان با اعتباری بالغ بر 56 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.
کد خبر: ۵۵۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 24 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سهراب رئیسی از افتتاح پروژه‌های عمرانی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اعتبار 56 میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: در ایام‌الله دهه فجر، طرح هادی روستایی در  11 روستای استان با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون تومان افتتاح می‌شود.
وی افزود: طرح مذکور در روستاهای دهنوعلیا، دره‌مولا، امیرآباد و فریدون‌آباد از توابع شهرستان کوهرنگ، روستاهای لیرابی، آلیکوه و نوترکی شهرستان اردل، روستاهای خسروآباد و زرین‌درخت شهرستان لردگان، روستای فتح‌آباد شهرستان شهرکرد و روستای سرتشنیز شهرستان کیار به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این نهاد در راستای مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن‌ها در سطح استان، یک هزار و 120 واحد مسکونی با همکاری بانک‌های عامل و متقاضیان احداث کرده که یک واحد به‌صورت نمادین در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیسی ادامه داد: این واحدها با اعتباری بالغ بر 49 میلیارد و 420 میلیون تومان احداث شده‌اند و در طول دوره اجرای طرح برای یک هزار و 860 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی اجرای عملیات آماده‌سازی سایت‌های مسکن مهر در شهرهای فرادنبه و گندمان شهرستان بروجن را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح عنوان کرد و گفت: برای آماده‌سازی سایت‌های مذکور مبلغ یک میلیارد و 220 میلیون تومان هزینه و در طول اجرای طرح برای 30 نفر اشتغال‌زایی انجام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در سال‌جاری تعداد 800 جلد سند مالکیت روستایی و 217 قطعه زمین روستایی به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده که به‌صورت نمادین زمین و سند نیز در سطح استان واگذار می‌شود.
رئیسی با اشاره به انجام فعالیت‌هایی در راستای اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: با اجرای طرح‌های هادی و عمران و آبادانی در روستاها از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری و باعث می‌شود نیروهای تولیدکننده کماکان در روستاها باقی بمانند و در عرصه تولیدات داخلی فعالیت کنند.
 وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال قبل، 796 آبادی در استان شناسایی شدند و از این تعداد نیز 573 روستا بالای 20 خانوار هستند، ادامه داد: طرح‌های هادی برای این روستاها تهیه شده است ولی اعتبارات عمرانی پاسخ‌گوی مطالبات مردم نیستند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان از مسؤولان خواست تا با نگاه ویژه، این نهاد را در عمران و آبادانی استان یاری رسانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار