مدیر کل تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- کمک هزینه ازدواج که هدف از پرداخت آن ترغیب بیمه‌شدگان به ازدواج است ،از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان واجد شرایط پرداخت می شود و هدیه ای است که از طرف سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگانی که تشکیل خانواده جدید می‌دهند پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۵۵۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 23 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان،مدیر کل تامین اجتماعی با اشاره به حمایتهای سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان گفت: حمایت هایی که از آنها تحت عنوان کلیه خدمات تامین اجتماعی نام برده می‌شود در کنار تلاش برای تامین آرامش خاطر نیروهای شاغل در عرصه های کار و تولید نسبت به آینده ،گاهی جنبه های تشویقی نیز دارد و ابعاد دیگری از زندگی اجتماعی اقشار تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را نیز مورد توجه قرار می دهد.
غلامرضا محمدی افزود: یکی از   تعهدات سازمان تامین اجتماعی پرداخت کمک هزینه ازدواج است که هدف از پرداخت آن ترغیب بیمه‌شدگان به ازدواج است  و به بیمه شدگانی که برای اولین بار ازدواج می کنند پرداخت می شده و میزان آن معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق بیمه شده است . مزدیا حقوق متوسط هر بیمه شده از تقسیم کردن مجموع حقوق دریافتی بیمه شده در ۲ سال قبل از ازدواج که بر مبنای آن از روی حق بیمه کسر شده است بر عدد ۲۴ به دست می آید.
 محمدی با اشاره به پرداخت 567 میلیون تومان طی نه ماه سال جاری به بیمه شدگان واجد شرایط در استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیمه شدگانی که در ۵ سال پیش از ازدواج حداقل ۷۲۰ روز سابقه بیمه داشته باشند و عقد ازدواج آنها از نوع دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج به ثبت رسیده باشد همچنین اولین ازدواج بیمه شده محسوب و در تاریخ ثبت ازدواج رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما قطع نشده باشد و در یکی از کارگاههای مشمول قانون  تامین اجتماعی در حال کار باشد می ‌توانند از مزایای کمک هزینه ازدواج استفاده کنند.
وی اظهار داشت: بیمه شدگان تامین اجتماعی باید به شعبه ای که حق بیمه آنها واریزمیشود مراجعه با همراه داشتن مدارکی همچون اصل دفترچه درمانی اصل ، فتوکپی تمام صفحات شناسنامه  بیمه شده و همسر و فتوکپی تمامی صفحات عقدنامه نسبت به دریافت کمک هزینه ازدواج اقدام نمایند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار