تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با دارا بودن 370 مزرعه پرورش ماهی اما متاسفانه تنها 10 درصد از مزارع پرورش ماهی آن از آب رودخانه‌ها و چاهک حریمی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۵۵۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 23 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– عبدالمحمد نجاتی با اعلام این خبر، اظهار کرد: چاهک حریمی نقش بسیار موثری در تصفیه آب و نیز کاهش گل آلود شدن حاصل از بارندگی دارند.
وی افزود: در کارگروه توسعه شیلات استان مقرر شد که دستگاه‌های ذیربط همکاری لازم در خصوص اجرایی شدن برداشت آب مزارع به وسیله چاهک را داشته باشند و پروانه‌های آبزیان با اولویت استفاده از آب چاهک صادر شود.
نجاتی گفت: در زمان برداشت آب از چاهک‌های حریمی با عبور آب از لایه‌های شن به صورت یک فیلتر عمل کرده و از ورود بسیاری از آلودگی ها به مزرعه جلوگیری می‌شود.
وی ادامه داد: آب چاهک‌های حریمی مانند آب چشمه‌‎ها به صورت سالانه استفاده می‌شود این در حالی است که رودخانه‌ها فصلی فعالیت دارند.
نجاتی تصریح کرد: همچنین با بارندگی‌های فصلی نیز آب ورودی مزارع کاملا" شفاف و فاقد هرگونه گل آلودگی وارد مزرعه شده که این موضوع در سرعت رشد ماهی و همچنین کاهش انتقال بیماری‌های مختلف به مزرعه کاملا" موثر است.
 وی از آبزی پروران استان خواست نسبت به حفر چاهک حریمی به منظور حفظ سلامت محصول تولیدی خود اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار