استاندار در نشست با وزیر نیرو:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان این که حقابه این استان به عنوان سرچشمه اصلی تامین منابع آب استان های همجوار نباید نادیده گرفته شود، گفت: از سویی نگاه جامع به آب نباید باعث حذف نام این استان در تدوین گزارش دستگاههای متولی شود.
کد خبر: ۵۵۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 22 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در چهاردهمین نشست شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود به ریاست اردکانیان وزیر نیرو ضمن تاکید مجدد بر رعایت حقابه این استان در بخش های شرب، کشاورزی، محیط زیست و صنعت افزود: نگاه جامع و حوضه ای به آب نباید به معنای حذف نام این استان در تدوین گزارش ها و مطالعات دستگاههای متولی قرار گیرد.
وی بر آمادگی مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری برای نشست های مشترک با استانداران یزد و اصفهان اعلام آمادگی کرد و تصریح کرد: البته تمامی سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط نیز باید در مدیریت کم آبی و خشکسالی موجود وظایف خود را با رعایت حقابه مناطق مختلف مد نظر قرار دهند.
در این نشست استانداران یزد و اصفهان، معاونان سازمان های محیط زیست، برنامه و بودجه و معاونان وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی و کشور حضور داشتند.
استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از دز است که به دلیل خشکسالی های یک دهه گذشته و کاهش بارندگی ها، استانهای همجوار را با مشکل کمبود آب مواجه کرده است.
آب شدن یخچال های طبیعی این استان از 70 متر طی سه دهه گذشته به 2 متر و خشک شدن چاهها و هشت دشت از 11 دشت استان از جمله اثرات خشکسالی در این خطه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار