تابناک چهارمحال وبختیاری- کارگروه مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری در مرغداری های شهرکرد تشکیل شد.
کد خبر: ۵۵۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 21 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- فرماندار شهرستان شهرکرد در این کارگروه افزود: دستگاه‌ ها باید اقدامات لازم را در راستای پیشگیری‌ از آنفلوانزای پرندگان در سطح شهرستان انجام دهند تا در صورت سرایت این بیماری بتوان آن را کنترل کرد.
حمید ملکپور با بیان اینکه سال گذشته این بیماری با تلفات کم کنترل شد، تصریح کرد: از تولیدکنندگان طیور خواست تا مسائل بهداشتی را رعایت و هرگونه وسائل حمل و نقل در مزارع را ضد عفونی کنند.
وی همچنین از شهروندان خواست هرگونه تلفات مشکوک طیور را برای نمونه ‌گیری گزارش دهند و از هرگونه جابه جایی طیور و فرآورده‌های دام مانند کود مرغی بدون مجوز حمل بهداشتی و قرنطینه ‌ای خودداری کنند.
فرماندار شهرستان شهرکرد با بیان اینکه دفن پرندگان مهاجر ممکن است سبب آلوده کردن پرندگان آزاد پرواز شده و ویروس از این طریق به پرندگان صنعتی منتقل شود، گفت: در همین خصوص روستاییان باید پرندگان بومی خود را در قفس نگهداری کنند و از هرگونه تماس با پرندگان آزاد پرواز ممانعت شود.
بیماری آنفلوانزای مرغی هر ساله با شروع فصل سرما ببین پرندگان شیوع پیدا می‌کند و در این بین مرغداری‌ های صنعتی و بخصوص مرغداری‌ های مرغ تخم‌ گذار بیشترین تلفات را از این بیماری متحمل می‌شوند.
زمستان سال گذشته 30 کانون طیور بومی در چهارمحال و بختیاری شناسایی و پاکسازی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار