استاندار چهارمحال وبختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد از انتشار اخباری مبنی بر مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی اظهار کرد: انتشار اخبار و تبلیغات منفی از استان جز تزریق یاس و ناامیدی بین مردم و سرمایه گریزی نتیجه ای در پی ندارد.
کد خبر: ۵۵۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 14 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- خبری مبنی بر رکود بازار فروش و هزینه های بالای تولید و تسهیلات و عدم همکاری برخی بانکها در ارائه خدمات از شبکه استانی صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری منتشر شد که منجر به گلایه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در کارگروه امروز توسعه و رفع موانع تولید شد.
سید نعیم امامی مدعی شد؛ مدیران واحدهای تولید کننده در این مصاحبه بیشترین تسهیلات مصوب شده را در این کارگروه دریافت کرده اند.
وی اذعان کرد: یکی از این واحدها مدعی شده بود که بازار فروشی در استان نداشته است، درحالی که سازمان جهاد کشاورزی سال گذشته لوله های پلی اتیلنی مورد نیاز خود را با اعتباری معادل 80 میلیارد ریال از این واحد خریداری کرده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری در کارگروه توسعه و رفع موانع تولید استان با انتقاد از انتشار این گونه اخبار بیان کرد: شایسته بود علاوه بر انعکاس مشکلات این واحدها، از میزان تسهیلات دریافتی آنان نیز پرسش می شد.
اقبال عباسی افزود: ما مخالف نقد عملکرد دولت نیستیم، اما انتقادها باید با ذکر محاسن همراه شود.
وی ادامه داد: انتشار پی درپی اخبارمنفی از سوختن تالاب گندمان و مشکلات واحدهای تولیدی که نقش کوتاهی دولت در آن پررنگ مشاهده می شود، چهره چهارمحال و بختیاری را در نظر مخاطبان منفی جلوه داده و منجر به سرمایه گریزی می شود.
عباسی ادامه داد: دولت یازدهم درحالی آغاز شد که 36 هزار واحد تولیدی در کشور راکد شده بود، اما این مسائل آن گونه که باید اطلاع رسانی نشد.
وی تصریح کرد: با وجود تعهد دولت در سال گذشته برای تخصیص 160هزار میلیارد ریال برای احیای هفت هزار و 500 واحد راکد، 240هزار میلیارد اختصاص یافت و این واحدها احیا شد که این مساله نیز چندان از سوی صدا وسیما مورد توجه قرار نگرفت.
وی تصریح کرد: زمانی که دولت تسهیلاتی مازاد بر میزان تعهد خود به واحدهای تولیدی پرداخت و جریمه های دیرکرد تسهیلات را تمدید کرده اما واحد تولیدی با وجود حمایتهای دولت قادر به ادامه فعالیت نیست باید به جای متهم کردن دولت، مشکل را در مدیریت و رقابتی نبودن محصول جستجو کرد.
عباسی افزود: مادامی که مجوز راه اندازی واحدهای تولیدی براساس طرح توجیهی با پذیرش دریافت وام و تسهیلاتی با بهره 18 درصد سود صادر می شود و متقاضی نیز این شرایط را می پذیرد، نباید درصورت سود ده نبودن واحد، بانکها و دولت را مقصر جلوه داد.
وی در ادامه از رسانه ها خواست با معرفی فرصتهای سرمایه گذاری و ظرفیتهای طبیعی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با جذب سرمایه گذار و گردشگر زمینه کاهش نرخ بیکاری در استان را فراهم کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار