تابناک چهارمحال وبختیاری- در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش استانی 5 نمایش از هنرمندان کشور به روی صحنه رفت.
کد خبر: ۵۵۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 13 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- امسال چهارمحال و بختیاری میزبان بخش استانی جشنواره فجر شد که آخرین نمایش این جشنواره جمعه شب در تماشاخانه مهر شهرکرد برای دیدن علاقه مندان به روی صحنه رفت.
این بخش از جشنواره به دلیل رقابتی نبودن، به نوعی معرفی آثار برگزیده استانها به هنرمندان استانهای دیگر است که زمینه گفت وگو درباره تئاتر ایران را برای هنرمندان استان فراهم می کند.
در جشنواره امسال، نمایش های بدن مقدس به کارگردانی مهدی محمدی از استان مرکزی،خداحافظ به کارگردانی آرین رضایی از تهران، خانه ای وجود داشت به کارگردانی مشترک مرضیه اشرافیان و مهدی فدایی از اصفهان، پلکان به کارگردانی محمد احمدزاده از گیلان و گل به کارگردانی یاسر خاسب از تهران به روی صحنه رفتند.
یکی از نقاط قوت این جشنواره که کارگردان ها و بازیگران این 5 اثر به صورت مشترک به آن اشاره کردند، میزبانی مطلوب و امکانات پلاتوی و نمایشی قابل قبول چهارمحال و بختیاری بود.
پلاتو یا تماشاخانه مجتمع مهر شهرکرد تابستان امسال از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با هزینه یکصد میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت، از این رو این مکان از این پس به عنوان یکی از مراکز فرهنگی هنری استان قلمداد می شود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری اذعان می دارد : با توجه به ظرفیت قابل قبول تماشاخانه مهر شهرکرد این مرکز توان میزبانی جشنواره های مختلف تئاتر ملی را دارد.
فرشید بزرگ نیا ضرورت میزبانی چهارمحال و بختیاری برای جشنواره تئاتر فجر را آشنایی هنرمندان استان با آثار دیگر هنرمندان کشور و بحث و تبادل نظر درباره این های تئاتر عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در این جشنواره 5 اثر از 4 استان کشور در شهرکرد به روی صحنه رفت.
جواد کارگران دهکردی افزود: این جشنواره تحت عنوان' جشن گفت وگوی تئاتر ایران ' از نوزدهم تا بیست و سوم دی ماه در شهرکرد در دو سانس بعد از ظهرها برگزار شد که با استقبال مخاطبان در شهرکرد همراه شد.
جشنواره تئاتر فجر به صورت بین المللی هر ساله در تهران در دهه فجر برگزار می شود و از دو سال پیش تاکنون نیز بخشی از این جشنواره به صورت استانی برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار