تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در 9 ماه امسال ۶۳ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده میان نیازمندان استان توزیع شد.
کد خبر: ۵۵۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 10 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی ملک‌پور با اشاره به اینکه زکات یکی از عوامل رسیدن به عدالت اجتماعی و توازن ثروت است، اظهار کرد: زکات واجب در استان با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی شامل سه محصول کشاورزی ازجمله گندم، جو و خرما بوده که بیشترین زکات پرداختی به کمیته امداد مربوط به گندم است.
وی با اشاره به اینکه به منظور ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در استان به تبلیغ عمومی و کمک روحانیون نیاز است، افزود: زکات پرداختی به کمیته امداد استان در قالب چهار نوع واجب، مستحبی، فطریه و کفارات است که به ترتیب هر کدام یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان، دو میلیارد و ۴۲۰میلیون تومان، یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان و ۶۷ میلیون تومان جمع‌آوری شده است.
ملک‌پورمجموع زکات و کفارات پرداخت‌شده به‌صورت نقد و کالا به کمیته امداد استان را پنج میلیارد و ۲۱۷ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: تمامی مبالغ جمع‌آوری شده در راستای رفع محرومیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در استان هزینه می‌شود که ۶۳ درصد این مبالغ در سرفصل امور محرومان و نیازمندان و ۳۷ درصد آن در پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.
وی گفت: تهیه جهیزیه برای ۱۴ نوعروس، پرداخت هزینه درمان به ۵۶۲ نفر، پرداخت معیشت به ۱۱ هزار و ۵۱۸ نفر بخشی از مصارف زکات در سرفصل محرومان و نیازمندان طی ۹ ماه امسال بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اولویت صرف زکات در محرومیت‌زدایی مددجویان، خاطرنشان کرد: ۳۷ درصد زکات برای ساخت و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه ازجمله مساجد، خانه‌های عالم، حوزه‌های علمیه و حسینیه‌ها هزینه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار