رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن گفت: در حریق تالاب گندمان سوختگی پرندگان و جانوران گزارش نشده است.
کد خبر: ۵۴۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 09 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی منصوری با اشاره به اینکه خوشبختانه در حریق تالاب گندمان سوختگی پرنده و جانور گزارش نشده است، اظهار کرد: آتش‌سوزی در سطح تالاب صورت گرفته بود و ریشه اکثر گیاهان سالم است.
وی افزود: برای جلوگیری از حریق زیر سطحی در تالاب گندمان، کانال‌های اطفای حریق در زیر پوشش این تالاب نصب شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن با بیان اینکه تالاب گندمان بسیار غنی است، اضافه کرد: این تالاب سال 88 طی آتش‌سوزی کامل سوخته و یا چندسال خشک شد ولی همچنان آمادگی احیا شدن را دارد.
منصوری با اشاره به اینکه تصاویر دوربین‌های تصویری در سطح تالاب گندمان، انسانی بودن عامل حریق را گزارش کردند، از مردم خواست؛ در اطراف تالاب از روشن کردن حریق جلوگیری کنند.
گفتنی است؛ تالاب بین‌المللی گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، در نزدیکی تالاب بین‌المللی چغاخور و فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
این تالاب از ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری ایران و مهم‌ترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم‌گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‌رود که در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ ۱۳۵۲» به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار