کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد گفت: 60 درصد از جمعیت بالای 18 سال کشور دچار چاقی هستند و روند شیوع چاقی نیز در کودکان رو‌به رشد است.
کد خبر: ۵۴۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 08 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- پروین روغنی با اشاره به اینکه چاقی یکی از مشکلات جهان در چند سال گذشته بوده است، اظهار کرد: 60 درصد از جمعیت بالای 18 سال کشور دچار چاقی هستند و روند شیوع چاقی نیز در کودکان رو‌به رشد است.
وی با بیان اینکه چاقی یکی از علل اکثر بیماری‌های غیرواگیر در دنیا است، افزود: بر اثر چاقی درصد شیوع ابتلا به بیماری‌های قلبی و فشارخون 2 برابر و دیابت 4 برابر افزایش می‌یابد و خطر مبتلا شدن به سرطان نیز تقویت می‌شود.
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد ادامه داد: استفاده از غذا‌های آماده و چرب، نوشابه‌های گازدار و موادخوراکی شیرین، مصرف کم میوه و سبزیجات و منابع غذایی فیبردار و کم‌تحرکی از عوامل افزایش شیوع چاقی در جوامع امروزی است.
روغنی با اشاره به اینکه شاخص توده بدنی یا bmi واحد اندازه‌گیری میزان چاقی در افراد است، اضافه کرد: با استفاده از این شاخص وزن فرد به کیلوگرم بر مجذور قد فرد به متر تقسیم می‌شود؛ اگر این عدد پایین‌تر از 18.5 باشد فرد لاغر، بین 18.5 تا 24.9 متناسب و بالاتر از 25 فرد دچار چاقی است.
وی گفت: پانزدهم تا سی‌ام دی‌ماه جاری به عنوان هفته ملی تغذیه با شعار «چاقی یا سلامتی، انتخاب با شماست» نامگذاری شده است.
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد افزود: برگزاری همایش‌های آموزشی برای پرسنل، رابطان سلامت، ادارات و مدارس، صبحانه سلامت و جشنواره غذا و مشاوره‌های رایگان تغذیه از جمله برنامه‌هایی هستند که مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد در این مدت انجام می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار