تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه صنایع دستی در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۵۴۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 03 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد رئیسی با اشاره به اینکه بیش از 40 نوع محصول نمدی در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: سالانه 20 تا 25 تن نمد در استان تولید می‌شود که عمده تولیدات در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن بوده و با توجه به زیاد بودن ظرفیت‌های تولید نمد در استان امکان افزایش تولید وجود دارد.
وی با اشاره به استقبال بالای محصولات نمدی در کشورهای هلند و ترکیه از نمایشگاه‌های ایجاد شده توسط صنعتگران استان، افزود: در نیمه نخست امسال میزان ارز آوری صادرات فرش نمدی به کشور آمریکا 120 هزار دلار بوده و با استقبالی که کشورهای هلند و ترکیه از محصولات نمدی استان داشته‌اند بیش از 150 هزار دلار میزان ارزآوری این محصول بوده است.
رئیسی با اشاره به وجود 30 کارگاه سنتی و 30 کارگاه نوین محصولات نمدی در استان، تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 400 اشتغال در زمینه صنایع دستی در استان ایجاد شده است.
وی گفت: پیش‌بینی شده است طی چند روز آینده انجمن صادرات محصولات نمدی در استان به منظور بالا بردن صادرات، راه‌اندازی شود.
رئیسی گران شدن مواد اولیه نمد و فروش محصولات نمدی را از عمده مشکلات صنعتگران این حرفه عنوان و خاطرنشان کرد: پشم‌های تولیدی استان برای تولید محصولات نمدی ضخیم هستند و از این نوع پشم‌ها بیشتر برای تهیه تن‌پوش و زیورآلات استفاده می‌شود.
وی گفت: در صورت قابل قبول بودن محصولات تولیدی، شرکت‌های زیر نظر این اداره کل محصولات را از تولیدکنندگان خریداری کرده و حمایت‌های لازم را از صنعتگران انجام خواهد داد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه توسعه صنایع دستی روستایی از اهداف این اداره کل است، تصریح کرد:بخش عمده تولیدات صنایع دستی در مناطق روستایی و عشایری است که در این زمینه آموزش‌های لازم داده شده و روستاهای محروم برای توسعه این حرفه شناسایی شده است که توسعه این صنعت در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار