تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری مجمع شهرستانی سلامت در شهرستان بروجن خبر داد و گفت: این مجمع به منظور دستیابی به شاخص‌های برتر سلامت، افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری دستگاه‌های اجرایی و غیره برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 03 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمجید فدایی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با توجه به‌ ضرورت تشکیل مجمع سلامت در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها هفته آینده این مجمع در شهرستان بروجن برگزار می‌شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این مجمع دستیابی به شاخص‌های برتر سلامت، افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری دستگاه‌های اجرایی و غیره است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد همچنین گفت:  در حال حاضر علت 75 درصد مرگ و میرها در جامعه بیماری‌های غیرواگیر و قلبی - عروقی هستند.
فدایی عنوان کرد: به منظور ارتقای سلامت جمعیت حاضر در مناطق گردشگری اقداماتی همچون فنس‌کشی چشمه‌ها، مشخص کردن متولی جهت دفع زباله و ایجاد سرویس‌های بهداشتی در این مناطق ضروری است.
نجاتی، مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون 10 هزار قلاده سگ در نقاط مختلف استان واکسینه شدند.
مدیر کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: کلید اصلی حل مشکلات و چالش‏‌های بخش سلامت و ساماندهی نظام درمان، تأمین منابع بیمه سلامت است و این در حالی است که شاهد کاهش تخصیص اعتبارات در بودجه سال97 در حوزه بیمه سلامت هستیم.
فرامرزی با اشاره به کاهش اعتبارات بیمه سلامت در لایحه بودجه ۹۷، تصریح کرد: دغدغه اصلی این دستگاه، تامین اعتبارات بوده است که اگر این مشکل کمبود و کاهش اعتبارات حل نشود قطعاً با افزایش تعرفه‌ها در این حوزه مواجه خواهیم بود.
وی گفت: چنانچه دولت این موضوع را اصلاح نکند و مجلس  پیشنهاد افزایش اعتبارات را به دولت ندهد این دستگاه با کسری شش هزار میلیارد تومان اعتبارات مواجه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار