مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف گندم در استان سالانه 100 هزار تن است که بخشی از آن از دیگر استان‌ها وارد می‌شود.
کد خبر: ۵۴۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 02 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- کیقباد قنبری در شورای سیاست‌گذاری گندم، آرد و نان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: 67 هزار و 46 تن گندم با قیمت 87 میلیارد و 200 میلیون تومان در سال جاری خریداری شد.
وی با اشاره به اینکه 36 مرکز خرید مباشری که شامل 6 اتحادیه تعاونی هستند کار خرید گندم را انجام دادند و 18 هزار و 700 تن گندم نیز توسط خود شرکت غله خریداری شد، افزود: ظرفیت موجود سیلوها در استان جهت ذخیره‌سازی گندم 140 هزار تن است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرانه مصرف آرد استان در مناطق شهری 7.5 کیلوگرم، در برخی روستاها 9 کیلوگرم و در بخش عشایری 12 کیلوگرم است، ادامه داد: بخشی از گندم مورد نیاز از دیگر استان‌های کشور همچون خوزستان، گلستان و... تامین می‌شود و این امر جهت تامین کمبود گلوتن موجود در گندم استان است.
قنبری با تاکید بر اینکه مصرف گندم در چهارمحال و بختیاری سالانه 100 هزار تن است که بخشی از آن از دیگر استان‌ها وارد می‌شود، عنوان داشت: مصرف آرد استان 90 هزار تن در سال است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری تنها واردکننده گندم است و هیچ صادراتی ندارد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سن‌زدگی گندم در استان 0.8 درصد است که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
قنبری تصریح کرد: 200 نفر از خبازان و 100 نفر از ماموران بهداشت در جهت بهبود کیفیت نان و اعمال نظارت‌های لازم در این خصوص آموزش‌های لازم را دیدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار