تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری بااشاره به کاهش اعتبارات بیمه سلامت در لایحه بودجه ۹۷، گفت: دغدغه اصلی این دستگاه، تامین اعتبارات بوده است که اگر این مشکل کمبود و کاهش اعتبارات حل نشود قطعاً با افزایش تعرفه‌ها در این حوزه مواجه خواهیم بود.
کد خبر: ۵۴۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 01 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- صفر فرامرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد : کلید اصلی حل مشکلات و چالش‏‌های بخش سلامت و ساماندهی نظام درمان، تأمین منابع بیمه سلامت است و این در حالی است که شاهد کاهش پنج درصدی تخصیص اعتبارات در بودجه سال97 در حوزه بیمه سلامت هستیم.
وی با اشاره به کاهش اعتبارات بیمه سلامت در لایحه بودجه ۹۷، تصریح کرد: دغدغه اصلی این دستگاه، تامین اعتبارات بوده است که اگر این مشکل کمبود و کاهش اعتبارات حل نشود قطعاً با افزایش تعرفه‌ها در این حوزه مواجه خواهیم بود.
فرامرزی افزود: چنانچه دولت این موضوع را اصلاح نکند و مجلس به دولت برای افزایش اعتبارات پیشنهاد ندهد این دستگاه با کسری شش هزار میلیارد تومان اعتبارات مواجه می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به وجود یک هزار و 900 نفر بیمار خاص در استان، گفت: 100درصد هزینه درمان بیماران خاص اعم از دیالیزی، ام‌اس و پیوند کلیه و ۹۵ درصد هزینه درمان بیماران ویژه و صعب‌العلاج مانند سرطان توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.
فرامرزی گفت: طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در تمامی روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استان اجرا شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: اجرای طرح نظام ارجاع عامل مهمی در کاهش هزینه‌های درمان است.
وی با مقایسه خدمات پیش از اجرای برنامه نظام تحول سلامت و پس از آن، اظهار کرد: اجرای این برنامه باعث رضایتمندی 96 درصدی مردم شد زیرا ضریب پرداخت بیمار از 57 درصد به 20 درصد کاهش پیدا کرده است.
فرامرزی با اشاره به اینکه هزینه این سازمان هفت برابر از درآمد آن بیشتر است، تصریح کرد: شرکت بیمه شرکتی کاملاً دولتی و حمایتی است و اعتبارات دولت به آن نیز اختصاص خواهد داشت.
مدیرکل بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد: از جمعیت 948 هزار نفری استان حدود 630 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.
فرامرزی از تشکیل پرونده سلامت الکترونیک در سراسر استان خبر داد و گفت: پرونده سلامت الکترونیک جایگزین دفترچه‌های کاغذی خواهد شد تا پزشک به پرونده بیمار دسترسی و پروسه درمانی بیمار با هزینه کمتر و خدمات بیشتر انجام شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه گفت: با اجرای طرح پرونده سلامت الکترونیک معضل هپوشانی بیمه نیز مرتفع خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بیمه شدگان و موسسات طرف قرارداد استان می‌تواند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و ... خود را از طریق سامانه 1666 به این دستگاه ارسال کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار