رئیس پلیس راه استان خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: در 9 ماه امسال مجموع تصادفات رخ داده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۴۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 30 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سرهنگ رحمت‌الله نجفی اظهار کرد: در 9 ماه امسال، تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه 9 درصد کاهش، متوفی شش درصد کاهش، تصادفات منجر به جرح 40 درصد افزایش، تعداد مجروحین 17 درصد افزایش و تصادفات خسارتی پنج درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در این مدت 61 درصد تصادفات مربوط به خودروی سواری، 23 درصد مربوط به وانت‌بارها، موتور سیکلت شش درصد، کامیون‌ها هشت درصد و یک درصد تصادفات مربوط به سایر وسایل نقلیه بوده که تصادف در راه‌های اصلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.
نجفی گفت: طی این مدت تصادفات ناشی از انحراف به چپ 31 درصد، خستگی و خواب‌آلودگی پنج درصد، عدم توجه به جلو 16 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 31 درصد، عدم رعایت حق تقدم 10 درصد و عدم رعایت فاصله طولی یک درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: طی این مدت 69 درصد تصادفات در محورهای استان بین ساعات 12 تا 24 رخ داده است.
رئیس پلیس‌راه استان گفت: در این مدت 37 درصد تصادفات رخ داده در محورهای استان، 30 کیلومتر مانده به شهرها و 63 درصد تصادفات 30 کیلومتر بعد از شهرها بوده است.
نجفی با اشاره به اینکه عمده تصادفات در محورهای استان ناشی از سرعت غیر مجاز است، تصریح کرد: در 9 ماه امسال 71 درصد تصادفات مربوط به راه‌های اصلی، 24 درصد راه‌های روستایی و پنج درصد مربوط به راه‌های فرعی استان بوده که شش درصد تصادفات مربوط به عابرین پیاده و 31 درصد مربوط به واژگونی خودروها بوده که واژگونی خودروها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش یافته است.
رئیس پلیس‌راه استان خاطرنشان کرد: در این مدت بیشترین واژگونی‌ها مربوط به محورهای شهرکرد به فارسان، شهرکرد به شلمزار، جاده گهرو به بلداجی، فرخشهر به بروجن و لردگان به یاسوج بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار