رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آشنا نبودن شوراها با قوانین و وظایف سازمان‌ها و نحوه شناسایی منابع درآمد سبب می‌شود تا خواسته‌های مسؤولان و مردم از شورا محقق نشود، گفت: آموزش شوراهای اسلامی شهر و روستا امری ضروری است.
کد خبر: ۵۳۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 12 December 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری طی نشستی مشترک با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در خصوص اختصاص اعتبار جهت آموزش شوراها بحث و تبادل نظر کرد.

خان‌محمد غیبی حاجیور با اشاره به نقش و اهمیت آموزش در برنامه‌ریزی اظهار کرد: امروزه مهم‌ترین دغدغه جامعه شورایی آشنا نبودن شوراها با قوانین و مقررات و وظایف سازمان‌ها و نحوه شناسایی منابع درآمد است و همین امر سبب می‌شود تا خواسته‌های مسؤولان و مردم از شورا محقق نشود.

وی با اشاره به اینکه شوراها منتخبین مردم هستند و باید مطالبات حوزه انتخابیه خود را پیگیری کنند، گفت: استان چهارمحال و بختیاری دارای یک‌هزار و 684 شورای روستایی و 204 نفر شورای شهر است که همین امر ضرورت آموزش شوراها را نشان می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: جامعه شورایی فرزندان خلف جامعه هستند، علی‌رغم اینکه قانون‌گذار در خصوص وظایف محول به شورا تاکید کرده و در قانون اساسی نیز به صراحت به وظایف و انتظارات جامعه شورایی توجه شده است اما در عمل این را نمی‌بینیم لذا در این راستا از مجموعه مدیریتی استان تقاضامندیم با حمایت شوراها در تقویت جایگاه آن‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

حبیب‌الله وفایی نیز در این نشست اظهار کرد: بخشی از عدم توسعه‌یافتگی ما بسیار فراتر از مواردی است که بازگو شد، فرهنگ‌سازی بحث عمیقی است و ریشه در آداب و سنن ما از بدو تولد دارد.

وی افزود: مشکلات اقتصادی همانند یک درد است که قبل از تجویز راهکار باید عوامل اولیه آن کالبد شکافی شود، لذا در این راستا باید به سمت اموری برویم که برنامه‌محور باشند و در رأس برنامه‌ها تدوین برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت را قرار دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری در خصوص تخصیص اعتبار در بحث آموزش شوراها اظهار داشت: پول در اقتصاد ضریب ملتهبی دارد و اگر پولی را تزریق کردیم باید آثار مثبت و یا منفی آن را برداشت کنیم.

وفایی ادامه داد: در همین راستا با اختصاص اعتبار در بحث آموزش شوراها یقیناً آثار مثبتی در انتظار است که یکی از این آثار آشنایی با حقوق شهروندی است که منجر به برقراری عدالت و امنیت در شهر و روستا شده است.

وی آموزش شوراها را حائز اهمیت دانست و گفت: سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری در این مورد دریغ نکرده و آماده هرگونه همکاری با جامعه شورایی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار