تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار گفت: مجمع نمایندگان و تعدادی از مسئولان چهارمحال و بختیاری مشکلات استان از جمله؛ آب و نرخ بالای بیکاری را در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بررسی می کنند.
کد خبر: ۵۳۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 11 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری افزود: مجمع نمایندگان استان، به همراه تعدادی از مدیران با علی لاریجانی سه شنبه شب هفته جاری به صورت اختصاصی دیدار می کنند.
وی تصریح کرد: در این نشست پیرامون مسائل استانی از جمله آب، راه آهن، جاده ها، زیر ساخت های استان بحث و تبادل نظر خواهد شد.
به گفته وی، پیشنهاد شده است در این نشست وزرای نیرو برای مساله آب، صنعت و معدن و تجارت به دلیل مسائل صنعتی به ویژه ایمیدرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بالا بودن نرخ بیکاری استان، و راه و شهرسازی به دلیل توسعه زیرساخت های استان از جمله حمل و نقل ریلی و نیز رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور داشته باشند.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: امید است در این نشست مصوبات اثرگذاری برای استان چهارمحال و بختیاری تدوین و تصویب شود.
کاظمی اظهار کرد: انتظار می رود دولت در لایحه بودجه 97 نگاه ویژه ای به زیرساخت های حمل و نقل به ویژه راه آهن که یکی از نیازهای اصلی استان است، داشته باشد.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه های اصلی نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی تاکید در آغاز به کار احداث راه آهن استان است.
طرح راه آهن اصفهان - چهارمحال و بختیاری - خوزستان یکی از مصوبات سفر هیات دولت به این استان است.
با اجرای طرح راه آهن اصفهان - شهرکرد - خوزستان در محدوده چهارمحال و بختیاری، مسیر ریلی کشور از شمال به جنوب، 440 کیلومتر کوتاه تر می شود.
با اجرای طرح راه آهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابه جایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان های بزرگ و صنعتی کشور رخ می دهد.
با راه اندازی این خط ریلی 75 میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می شود و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور 470 کیلومتر کاهش می یابد.
پیش از این قرار بود یک شرکت از کره جنوبی به صورت کنسرسیوم عملیات احداث زیرساخت های راه آهن چهارمحال و بختیاری را پیگیری کند.
در مساله آب نیز چهارمحال و بختیاری به دلیل خشکسالی 9 سال اخیر با کاهش جدی منابع آبی مواجه شده است، به گونه ای که بخش هایی از این استان با کم آبی مواجه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار