مسئول بسیج فرهنگیان چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مسئول بسیج فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه برخی از دغدغه‌های فرعی ازجمله مشکلات معیشتی، تبعیض، عدم حمایت و پشتیبانی سایر دستگاه‌ها از بدنه آموزش و پرورش، عدم امنیت شغلی و نگاه ابزاری به معلمان آن‌ها را از رسالت اصلیشان دور کرده است.
کد خبر: ۵۳۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 11 December 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- امروز جلسه شورای هیأت اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان با حضور معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان بسیجی حول محور بررسی دغدغه‌ها و مشکلات اصلی معلمان و ارائه راهکار برای مرتفع شدن این دغدغه‌ها برگزار شد.

علی اصغر ایزدی در این جلسه با تشریح اهداف برگزاری جلسه و حفظ شأن مقام و منزلت معلمان، اظهار کرد: معلم در دین مبین اسلام از مقام بالایی برخوردار است و خداوند به‌عنوان اولین معلم هستی این وظیفه خطیر را به پیامبران واگذار کرده و معلمان امروز نیز باید به پیروی از پیامبران دغدغه تربیت و تعالی بشر را داشته باشند.

وی ادامه داد: معلمان نباید به هیچ بیگانه‌ای مجال بدهند که به فرهنگ و ارزش‌های دین و میهن اسلامی تجاوز کند و همچنین حیات بشر باید بر اساس مدار و ارزش‌ها و کرامات انسانی بچرخد.

مسئول بسیج فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مشکلات فرهنگیان موجب دورشدن آن‌ها از دغدغه اصلیشان که تربیت فرزندان است شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از دغدغه‌های فرعی ازجمله مشکلات معیشتی، تبعیض، عدم حمایت و پشتیبانی سایر دستگاه‌ها از بدنه آموزش و پرورش، عدم امنیت شغلی و نگاه ابزاری به معلمان آن‌ها را از رسالت اصلیشان دور کرده است.

ایزدی افزود: باتوجه به نقش جامعه فرهنگیان در تربیت و تعالی و هدایت جامعه به سمت خوبی‌ها، مسؤولان باید با کاستن این مشکلات و حمایت همه‌جانبه از فرهنگیان آن‌ها را در انجام رسالت اصلی‌آن‌ها یاری کنند و بسیج فرهنگیان نیز با برگزاری جلسات شورای اندیشه‌ورز، اردوهای جهادی و پیگیری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است در راستای حل این مشکلات قدم بردارد.

وی در پایان گفت: ارتقای شأن و منزلت معلمان، رفع تبعیض بین معلمان و مدرسان دانشگاه‌ها، رفع مشکلات اقتصادی، جلوگیری از سیاسی شدن آموزش و پرورش، جلوگیری از نفوذ تفکر سکولاریسم در آموزش و پرورش، راه‌اندازی شبکه معلم، ایجاد رقابت سازنده، عدم نگاه مصرفی به آموزش و پرورش و نگاه مولد و تربیتی به آموزش و پرورش از راهکارهای حل مشکلات فرهنگیان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار