فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: 60 درصد دستگیرشدگان استان در زمینه مواد مخدر در رنج سنی بین 15 تا 30 سال هستند.
کد خبر: ۵۳۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 09 December 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- غلام‌عباس غلام‌زاده در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مواد مخدر به عنوان یک پدیده شوم می‌تواند گریبان‌گیر همه باشد و رنج سنی خاصی ندارد بنابراین اگر هوشیاری و مراقبت‌های لازم انجام نشود کسی نمی‌تواند از آن دور بماند.

وی با اشاره به اینکه تجارت مواد مخدر سودآوری بالایی دارد از سوی دیگر توطئه کشورهای استکباری برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و جوانان ایران است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد، افزود: مواد مخدر در واقع سلامت جسمی و فکری جامعه را هدف قرار داده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این استان به لحاظ آلودگی وضعیت مطلوب‌تری داریم و اقدامات خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: مبارزه با این مواد باید با رویکرد اجتماعی انجام شود.

غلام‌زاده با تاکید بر اینکه اولویت‌های نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر شامل آموزش و آگاه‌سازی جمعیت هدف و اقشار، مبارزه با باندهای تهیه، حمل و توزیع مواد مخدر، مبارزه با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و ساماندهی معتادان و افراد آلوده می‌شود، عنوان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک تن و 990 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: اجرای 26 طرح پاکسازی در مناطق آلوده، شناسایی و انهدام 20 باند تهیه و توزیع مواد، تست رانندگان معتاد، دستگیری یک هزار و 940 نفر توزیع‌کننده، کشف و ضبط 31 خودرو و... ازجمله اقدامات انجام گرفته از سوی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان داشت: از مجموع آمار دستگیرشدگان در زمینه مواد مخدر در استان یک هزار و 30 نفر از برای اولین‌بار، 596 نفر برای بار دو تا پنجم و 364 نفر نیز بیش از پنج بار دستگیر شده‌اند، 97 درصد آن‌ها بومی و 3 درصد غیربومی بودند و 98 درصد آقایان و 2 درصد را بانوان تشکیل دادند.

غلام‌زاده با بیان اینکه 60 درصد دستگیرشدگان در رنج سنی بین 15 تا 30 سال هستند اظهار داشت: در امر مبارزه با مواد مخدر مقابله تنها یک بعد است و بخش‌های مهم دیگری نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی معتادان بخش بسیار مهمی است و هم‌اکنون ترک اعتیاد و بازگشت این افراد به جامعه ممکن است چرخه ناکارآمدی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار