تابناک چهارمحال وبختیاری- شهردار شهرکرد گفت: میانگین سرانه فضای سبز کشور 12 متر مربع و اکنون در شهرکرد به ازای هر نفر 18 متر مربع است اما کافی نیست و باید ارتقاء یابد
کد خبر: ۵۳۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 05 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- نورالله غلامیان با بیان اینکه اقدامات شهرداری در حوزه خدمات شهری در حقیقت در راستای سلامت مردم است، ادامه داد: ارتقای فضای سبز که تنفس شهر محسوب می‌شود نیز به همین معنا است.
وی اضافه کرد: میانگین سرانه فضای سبز کشور 12 متر مربع و اکنون در شهرکرد به ازای هر نفر 18 متر مربع است اما کافی نیست و باید ارتقاء یابد.
غلامیان خاطرنشان کرد: در سه تا چهار سال اخیر بیش از 300 هکتار زمین با کاربری فضای سبز که متعلق به شهرداری است از راه و شهرسازی گرفته شده و برای احیا این زمین‌ها برنامه‌ریزی شده است.
وی با اشاره به اینکه وجود ترافیک و بی‌نظمی آن به طور مستقیم با روح و روان شهروندان در ارتباط است، افزود: به دنبال روان کردن ترافیک در شهر هستیم.
غلامیان با بیان اینکه گاهی ترافیک شهرکرد ناشی از عدم مدیریت ترافیک است که این امر نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه همچون پلیس راهور و مردم است، تصریح کرد: رعایت فرهنگ رانندگی و استفاده از پارکینگ، ترافیک را روان می‌کند.
وی گفت: آموزش نیروهای شهرداری و شهروندان به منظور ارتقاء فرهنگ زندگی شهری همچون آپارتمان نشینی و استفاده صحیح از تاکسی و اتوبوس نیز از دیگر برنامه‌های شهرداری خواهد بود.
غلامیان با اشاره به اینکه معابری که در طرح تفضیلی مشمول عقب نشینی می‌شوند همانند بلوار رهبر در غرب شهرکرد به دلیل نبود منابع مالی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: درآمد شهرداری‌ها ناپایدار است و در شرایطی کنونی با وجود رکود در بخش ساختمان تحت تاثیر قرار گرفته است.
شهردار شهرکرد گفت: اکنون نگاه شهرداری به مدیریت شهری متفاوت از گذشته است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته تصور مردم از شهرداری تنها جمع‌آوری زباله بود، افزود: شهرداری یک نهاد اجتماعی است که باید در همه حوزه‌های زندگی شهری بروز کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار