تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر آب و خاک و امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 60 میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی و احیای 100 رشته قنات در این استان نیاز است.
کد خبر: ۵۳۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 29 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سید طاهر نوربخش اظهار کرد: در صورت لایروبی و احیای این تعداد قنات، امکان افزایش 600 لیتر آب بر ثانیه در بخش کشاورزی استان فراهم می سازد.
وی تعداد قنوات استان را 840 رشته عنوان کرد و گفت: از این تعداد 280 رشته در چند سال اخیر بدلیل پدیده خشکسالی به طور کامل خشک شده و 560 رشته مابقی نیز بین 40 تا 80 درصد آبدهی دارد.
مدیر آب و خاک و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 17 درصد از اراضی باغی و زراعی استان از آب قنوات تامین می شود، توضیح داد: تنها 30 درصد از زمین های کشاورزی استان از آب های جاری و سطحی آبیاری می شود.
نوربخش از اجرا و تجهیز حدود نیمی از اراضی باغی و زراعی 120 هزار هکتاری استان به سیستم آبیاری نوین خبر داد و افزود: این استان در زمینه آبیاری نوین اراضی کشاورزی رتبه دوم کشوری را دارد.
 55 هزار هکتار از120 هزار هکتار زمین های کشاورزی آبی چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم به سیستم آبیاری نوین مجهز شده که با این روش امسال از هدر رفت 242 میلیون مترمکعب آب جلوگیری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار