مربی آموزش دوره‌های مهارتی در چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مربی آموزش دوره‌های مهارتی در چهارمحال و بختیاری گفت: همواره تحصیلات کافی نیست و جوانان امروزی بایستی برای داشتن شغل مناسب علاوه بر آموزش تئوری، دانش تجربی خود را نیز افزایش دهند.
کد خبر: ۵۳۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 28 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمدعلی قادری با اشاره به اینکه مهارت‌های طراحی قطعات صنعتی با نرم‌افزارهای کامپیوتری در استان آموزش داده می‌شود، اظهار کرد: این امر با نرم‌افزارهای کامپیوتری همچون کتیا و مسترکم انجام می‌شود و فرد طراح پس از آن با آموزش‌های فراگرفته می‌تواند قطعه مورد نظر را تولید کند.وی افزود: از زبان‌های برنامه‌نویسی‌ کامپیوتری نیز در طراحی قطعات صنعتی استفاده می‌شود.
قادری با بیان اینکه رشته CNC (تولید قطعات صنعتی با کامپیوتر) یکی از رشته‌هایی است که در استان آموزش داده می‌شود، ادامه داد:اپراتوری دستگا‌ه‌های CNC و تعمیر و نگهداری این دستگا‌ه‌ها نیز در استان آموزش ‌داده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی دوره دوم متوسطه و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید و رشته ماشین ابزار می‌توانند نسبت به فراگیری مهارت در دوره‌های مهارتی همچون CNC اقدام کنند.
قادری اضافه کرد: افراد با کسب مهارت می‌توانند به بازار کار جذب شوند و در شرکت‌های خودروسازی، شرکت‌های طراحی لوازم خانگی، کارخانه‌های طلا سازی و شرکت‌های سازنده قطعات صنعتی مشغول به کار شوند.
وی با اشاره به وجود جوانان علاقمند و مستعد در استان، تصریح کرد: جذب جوانان دارای مهارت فنی به رونق صنعت استان کمک خواهد کرد و بکارگیری این افراد در استان نیازمند همکاری بیشتر مسئولان است.
قادری ادامه داد: همواره تحصیلات کافی نیست و جوانان امروزی بایستی برای داشتن شغل مناسب علاوه بر آموزش تئوری، دانش تجربی خود را نیز افزایش دهند و با علاقه در آن فعالیت کنند.
وی با بیان به اینکه از بسیاری از شرکت‌های تولید کننده قطعات صنعتی در کشور بازدید کرده است، تاکید کرد: خانم‌ها می‌توانند در بخش صنعت با طراحی قطعات صنعتی با نرم‌افزارهای کامپیوتری، نقش موثری ایفا کنند.
قادری گفت: سالانه 60 مهارت آموز را آموزش می‌دهد که تعداد آقایان بیشتر است و توصیه می‌شود خانم‌ها نیز در این دوره‌های مهارتی شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه افراد آموزش‌دیده استان در رشته مهارتی CNC، در سال 86 دیپلم افتخار کسب کرده است، خاطرنشان کرد: کسب مقام دوم کشوری در سال‌های 88، 89، 91 و 92، کسب مقام نخست مسابقات کشور و مقام ششم در مسابقات جهانی کانادا سال 88، از جمله موفقیت‌های افراد دارای مهارت‌ فنی استان طی سال‌های اخیر بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار