تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری از خرید 67 هزار تن گندم به منظور افزایش کیفیت گندم استان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 25 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- کیقباد قنبری با اعلام این خبر، اظهار کرد: به دلیل کاهش تولید گندم ناشی از بروز خشکسالی و کاهش بارندگی، در موعد مقرر و همچنین اختلاط گندم تولیدی استان با گندم دیگر استان‌ها به منظور افزایش کیفیت آن، حدود 67 هزار تن گندم در استان خریداری شد.
وی افزود: این مقدار گندم توسط، 20 مرکز خرید در سطح استان، خریداری شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان افزود: میانگین سن زدگی گندم در کشور زیر دو و در این استان کمتر از 0.5 درصد است.
وی حرکت به سمت صنعتی‌سازی و استانداردسازی تولید نان در استان را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به نارضایتی برخی مردم از کیفیت نان می‌طلبد تا در راستای آموزش خبازان توجه بیشتری شود.
قنبری مصرف سالانه گندم در چهارمحال و بختیاری را 100 هزار تن اعلام و تصریح کرد: این میزان گندم در 9 کارخانه استان به آرد تبدیل و وارد چرخه مصرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خاطرنشان کرد: گندم این استان نسبت به دیگر استان‌ها گلوتن پائینی دارد و برای رفع این ضعف ناچیز همواره گندم از دیگر استان‌ها برای مخلوط کردن با گندم‌های برداشت شده استان خریداری می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار