تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان شهرکرد گفت: گفت: عرضه چهار برابر تقاضا، عامل رکود بازار پوشاک چهارمحال و بختیاری شد.
کد خبر: ۵۲۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 23 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- منصور کیانی اظهار کرد: در حال حاضر عرضه پوشاک در استان چهار برابر تقاضاست و همین امر یکی از عوامل رکود بازار پوشاک در استان شده است.
وی افزود: گزارش‌های میدانی و بازدیدهای مستمر اتحادیه در طول سال گذشته از مراکز عرضه حاکی از آن است که بین 80 درصد از پوشاک عرضه شده خارجی و بقیه ایرانی است.
کیانی در ادامه گفت: البته نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که از این80 درصد پوشاک وارداتی چه مقدار از طریق قاچاق وارد می‌شود ولی می‌توان به صورت تقریبی محاسبه کرد که حدود نیمی از آن واردات مجاز و بقیه غیرمجاز است.
رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان شهرکرد با اشاره به فزونی تعداد متقاضیان اخذ مجوز فعالیت در بنگاه‌های تولید و عرضه پوشاک طی سنوات اخیر در استان، تصریح کرد: در این راستا می‌توان به این نتیجه رسید که تولید و عرضه در بخش پوشاک فزونی داشته است.
وی با بیان اینکه یک هزار و 200 واحدصنفی در اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک شهرستان شهرکرد فعال است، گفت: برای جمعیت این شهرستان 300 واحد صنفی پوشاک کفایت می‌کرد و افزایش این واحدها و عرضه پوشاک، خود باعث رکود بازار پوشاک شده است.
کیانی با اشاره به اینکه در گذشته بخشی از پوشاک داخلی با برند خارجی عرضه می‌شد، خاطرنشان کرد: وقوع این امر با توجه به افزایش علاقه مردم به خرید پوشاک ایرانی با توجه به فرهنگ‌سازی رسانه‌ها رو به کاهش است و بسیاری از پوشاک تولید داخل که در گذشته با برند خارجی عرضه می‌شد هم‌اکنون با برند ایرانی در حال عرضه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار