معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه متأسفانه با گسترش فضای مجازی و آسیب‌های فراوان آن، مباحث کتابخوانی و علمی در بین خانواده‌ها کمرنگ شده است.
کد خبر: ۵۲۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 21 November 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- جعفر مردانی در آئین بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام توجه ویژه‌ای به فرهنگ، تمدن، کتاب و کتابخوانی وجود داشته و اینکه معجزه پیامبراکرم(ص) یک کتاب انسان‌ساز آسمانی به‌نام قرآن بوده، نشان‌دهنده اهمیت کتاب در اسلام است.

وی در ادامه با بیان حدیثی از امام علی(ع) در رابطه با اهمیت و جایگاه کتاب در زندگی، گفت: کتاب در اسلام جایگاه ویژه‌ای داشته و واژه کتاب به اشکال مختلف در قرآن‌کریم 582 مرتبه آورده شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جمعیت کتابخوان استان نسبت به جمعیت استان هم‌خوانی ندارد، افزود: در گذشته کتابخوانی و قصه‌گویی از خانواده آغاز می‌شد، اما امروزه متأسفانه با گسترش فضای مجازی و آسیب‌های فراوان آن، مباحث کتابخوانی و علمی در بین خانواده‌ها کمرنگ شده است.

مردانی اضافه کرد: آموزش و پرورش به‌عنوان دومین نهاد بعد از خانواده می‌تواند نقش تأثیرگذاری در رابطه با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشد و پس از آن دانشگاه‌ها و نهاد کتابخانه‌ها نیز باید اهتمام ویژه‌ای در این بحث داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار