با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار کوهرنگ از آغاز عملیات احداث جاده عشایری، روستایی'پنبه کال' حد فاصل بخش بازفت چهارمحال و بختیاری با استان خوزستان با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 18 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی زمانپور در حاشیه کلنگ زنی این طرح اظهار کرد: با تکمیل این محور 6 کیلومتر سخت گذر، راه کوچ عشایر و تردد بین استان گرمسیری خوزستان بیش از 3 ساعت کوتاه تر خواهد شد.
وی اعتبار مورد نیاز برای احداث و تکمیل این جاده عشایری را 100 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این جاده از مرکز بخش بازفت به منطقه 'شیخ علیخان' و به مناطق قشلاقی خوزستان ختم می شود.
فرماندار کوهرنگ، انسداد ایلراه های عشایری بخش بازفت در فصل بهار امسال را یادآور شد و گفت: بارش برف و باران در فصول سرد سال گذشته علاوه بر خسارت 2.5 میلیارد ریالی، ایلراه های عشایر کوچرو این شهرستان را نیز مسدود کرده بود که با بازگشایی جاده 'پنبه کال' بخش عمده ای از مشکلات تردد عشایر منطقه برطرف می شود.
وی شاخص ایلراه های شهرستان را محور 'جوی سرد' و 'چگاله ' در بخش صمصامی به خوزستان و ایلراه 'شیخ علیخان' و 'جویبار' ذکر کرد و گفت: بیش از 90 درصد از عشایر کوچرو استان از این محورها کوچ می کنند.
وی علت اصلی انسداد ایلراه های شهرستان در فصل بارندگی را ضعیف بودن ابنیه فنی عنوان کرد و گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبار مورد نیاز، محورهای مورد نظر استانداردسازی خواهد شد.
شهرستان کوهرنگ سرچشمه رودخانه های کارون، دز و زاینده رود است که بیشترین جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری را در زمان ییلاق در خود جای می دهد.
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن 124 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک، دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس می باشد.
اقبال عباسی استاندار جدید چهارمحال و بختیاری در نخستین سفر شهرستانی خود به همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد از مناطق روستایی شهرستان محروم کوهرنگ دیدن کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار