تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از افزایش بیش از ۳۰درصدی توزیع بذور گواهی شده نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۲۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 18 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد– به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مسعود میرزایی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار ۹۷۵ تن بذر گندم آبی ارقام پیشگام، میهن، اورم، بک کراس روشن و حیدری و همچنین مقدار ۷۵۹ تن جوآبی ارقام ماکویی، بهمن، جلگه و جو دیم سهند، آبیدر و انصار در طبقات بذری پرورش ۳، مادری و گواهی شده دربین کشاورزان استان و سایر استان‌های کشور توزیع شد و روند توزیع تاپایان فصل کشت ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه برنامه تولید در سال جاری ۱۶۳۴ تن بذر گندم آبی وجو آبی و دیم بوده که بالغ بر۲۱۸۸ تن فراوری وتولید شده است، افزود: در سال جاری تولید حدود ۳۴درصد نسبت به برنامه افزایش داشته و هیچ گونه مشکلی در توزیع آن گزارش نشده و قبل از شروع فصل کشت بذور به تمام شهرستان‌ها ارسال شده است.
میرزایی خاطرنشان کرد:در سال آتی برنامه این مدیریت با هماهنگی مرکز تحقیقات استان و معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان بالغ بر۳۰۰۰تن گندم و جو خواهد بود که مقدمات کار از هم اکنون فراهم شده و با بیش از 80 درصد پیمانکاران بذری قرارداد منعقد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار