تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از وجود 30 هزار و 375 دانش‌آموز در 9 هزار و 25 مرکز پیش دبستانی و مدرسه غیردولتی در استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۲۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 12 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حمید باقری اظهار کرد: 12 هزار و 672 دانش‌آموز دختر و 17 هزار و 703 دانش‌آموز پسر در مراکز پیش دبستانی و مدارس غیردولتی استان مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به وجود 696 مرکز پیش دبستانی غیردولتی در استان، افزود: 13 هزار و 999 نو‌آموز در این مراکز حضور دارند که از این تعداد 6932 دختر و 7067 نوآموز پسر هستند.
باقری با بیان اینکه تعداد مدارس غیردولتی ابتدایی 109 مدرسه است که 9654 دانش‌آموز را پوشش می‌دهند و از این تعداد 3335 دختر و 6319 دانش‌آموز پسر هستند، تاکید کرد: 46 مدرسه غیردولتی در دوره متوسطه اول با 2944 دانش‌آموز در استان وجود دارد که 1034 دختر و 1910 دانش‌آموز پسر هستند.
وی خاطرنشان کرد: 74 مدرسه غیردولتی دوره دوم متوسطه با 3778 دانش‌آموز در استان وجود دارد که از این تعداد 1371 دختر و 2407 دانش‌آموز پسر هستند.
باقری تصریح کرد: خدمات ارائه شده در مدارس غیردولتی استان در همه سطوح آموزش، پرورش، اعتقادی، علمی، ورزشی و فرهنگی است و فعالیت‌های علمی به شکل گسترده و کیفی دانش‌آموزان این مدارس را ورزیده می‌کند به نحوی که بیشتر دانش‌آموزان مدارس غیردولتی، در مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی پذیرفته شده و رتبه‌های برگزیده کنکور را کسب می‌کنند.
وی ادامه داد: در مدارس غیردولتی علاوه بر فعالیت‌های عادی یک کلاس درس، به فعالیت‌های فوق برنامه اهمیت داده شده است و تورهای علمی برای آنان برگزار می‌‌شود.
باقری با اشاره به اینکه اکنون در هفت شهرستان استان شامل لردگان، بروجن، فارسان، سامان، کیار، شهرکرد و کوهرنگ مدارس غیردولتی وجود دارد، تصریح کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان آمادگی لازم را دارد تا در سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری نیز مدارس غیردولتی ایجاد کند که لازمه آن ارائه درخواست افراد متقاضی برای ایجاد است.
وی در خصوص نظارت بر شهریه مدارس غیردولتی استان گفت: از طریق سامانه شهریه مدارس غیردولتی، نظارت بر شهریه این مدارس انجام می‌شود ومدارس غیردولتی موظف شدند که تا پایان تیر ماه امسال پوستر شهریه برای سال تحصلی جاری را دریافت و آن را در دفتر مدرسه نصب کنند.
باقری با بیان اینکه مدارس غیردولتی موظف هستند مطابق پوستر شهریه نصب شده شهریه دریافت کنند و حق دریافت بیش از مقدار تعیین شده را ندارند، اظهار کرد: در پوستر شهریه نصب شده در مدارس غیردولتی دو شماره تلفن به منظور رسیدگی به مشکلات مردم در این خصوص قید شده است.
وی خاطرنشان کرد: شهریه مدارس غیردولتی استان در سال تحصیلی جاری نسبت به سال تحصیلی گذشته 14 درصد افزایش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار