کارشناس مذهبی:
تابناک چهارمحال وبختیاری- کارشناس مذهبی در چهارمحال و بختیاری گفت: بزرگترین علت کودک‌آزاری ضعف باورهای دینی و ایمانی از سوی کودک‌آزاران است.
کد خبر: ۵۲۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 08 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام سید‌محمد میربد اظهار کرد: متاسفانه کودک‌آزاری و سوء‌استفاده جنسی از کودک در جامعه امروزی، روز به روز در حال افزایش است.
وی افزود: آشنایی والدین و آحاد جامعه با حقوق کودک از ضرورت‌های دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی کشور محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام میربد گفت: در این میان کودک باید تربیت و آموزش‌های صحیح در خانواده را پذیرا باشد و والدین نباید به هر نحوی با کودک رفتار ناشایست انجام دهند زیرا این کار موجب دلسردی کودک از خانواده مخصوصا والدین می‌شود.
وی بر تربیت عقلانی، اخلاقی و دینی کودک از سوی والدین تاکید و تصریح کرد: فراهم کردن شرایط یادگیری قرآن برای کودک از ضروریات مسائل دینی است زیرا انس با قرآن موجب تربیت صحیح فرزند می‌شود.
حجت‌الاسلام میربد عدم آشنایی والدین و مربیان با قوانین و اصول تربیتی، دینی و اخلاقی، مسائل اقتصادی و نداشتن اشتغال مناسب والدین و عدم تامین هزینه‌های زندگی کودک و طلاق و جدایی والدین را از عمده عوامل تشدیدکننده کودک‌آزاری در جامعه عنوان کرد.
کارشناس مذهبی در استان گفت: متاسفانه عدم آشنایی کودک به نوع رفتار و برخورد با بزرگسالان و ضعف در تربیت جنسی کودک از دیگر عوامل ایجاب کننده کودک‌آزاری است.
وی خاطرنشان کرد: تمام مواردی که برای رشد و بالندگی کودک لازم است در قوانین شرعی، فقهی و اخلاقی لحاظ شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار