تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: جاذبه‌های گردشگری زمستانه استان که برای گردشگران حادثه خیزند در انتظار تخصیص اعتبار هستند.
کد خبر: ۵۲۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 06 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حیدر صادقی اظهار کرد: در حال حاضر مکان‌های ناشناخته موجود در استان بیشتر مورد توجه گردشگران واقع می‌شود که بیش از 10 کانون گردشگری استان در اولویت ایمن‌سازی مسیر هستند.
وی با اشاره به اینکه اعتبار ملی برای ایمن‌سازی سواحل در نظر گرفته می‌شود ولی برای مسیرهای کوهستانی اعتباری تخصیص داده نمی‌شود، افزود: به طور متوسط هر کانون گردشگری برای ایمن‌سازی مسیر، 250 تا 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون اعتباری برای آن‌ها تخصیص داده نشده است.
صادقی گفت: متاسفانه گردشگران و کوهنوردانی که وارد استان می‌شوند آشنایی کاملی نسبت به منطقه و کانون‌های گردشگری ندارند و همین امر موجب ایجاد حادثه برای افراد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه گردشگری طبیعت‌محور تنها از طریق تورهای گردشگری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: لازم است گردشگرانی که وارد کانون‌های گردشگری می‌شوند علاوه بر شناخت مکان مورد نظر، از تورهای گروهی و مورد اعتماد و از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام کنند زیرا اسکان مناسب و ایمنی لازم در منطقه از طریق تورها انجام می‌شود.
صادقی گفت: جاذبه‌ای همچون غار یخی چما مخاطرات خاص منطقه‌ای خود را دارد هر چند ایمن‌سازی انجام شود حادثه وجود دارد زیرا ورود به طبیعت مخاطرات خاص خود را داراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار