تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: 50 تا 60 درصد گوشی های تلفن همراه در بازار این استان غیرقانونی و کالای قاچاق محسوب می شود.
کد خبر: ۵۱۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 05 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- بیژن بهرامی با بیان اینکه طرح کد دار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) از اواخر مهرماه در کشور آغاز شد، افزود: مرحله نخست طرح به رصد بازار از وجود گوشی های قاچاق می پردازد و گوشی های فعلی فعال در شبکه تلفن همراه، قانونی است و مشمول اجرای طرح نمی شود.
وی با بیان استفاده برخی کالاهای قاچاق طی چند سال گذشته افزود: 18 درصد عوارض گمرک و مالیات باید از محل واردات گوشی های تلفن همراه اخذ شود.
بهرامی اظهار کرد: خدمات پس از فروش تلفن همراه مشمول کالای قاچاق نمی شود، زیرا این موضوع سرگردانی و نارضایتی مردم را به همراه دارد.
رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اکثر گوشی های تلفن همراه موجود در بازار این استان با مدل های معروف و موجود است.
از 32 هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی فعال در چهارمحال و بختیاری، حدود 400 واحد صنفی در بخش فروش و خدمات پس از فروش تلفن همراه فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار