تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن گفت: 14 مرکز سلامت در این شهرستان آزمایش رایگان ابتلا یا عدم ابتلا به ایدز را انجام دادند.
کد خبر: ۵۱۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 04 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمدحسن کرمی اظهار کرد: طی سال جاری طرح رایگان آزمایش ویروس ایدز در مراکز سلامت اجرا شده و تاکنون 500 نفر به این مراکز مراجعه و کارهای مقدماتی را انجام داده اند.
به گفته وی، در راستای آگاهی و اطلاع رسانی بیشتر به مردم با هدف شناخت از این بیماری و راه های پیشگیری از ابتلا به این ویروس، طرح کارناوال تبلیغاتی و برپایی چادر سلامت انجام آزمایش رایگان ویروس ایدز در شهرهای این شهرستان از ششم تا یازدهم آبان ماه جاری برگزار شد.
کرمی ادامه داد: 10 پایگاه سیار تبلیغاتی فرهنگ سازی پیشگیری و درمان بیماری ایدز و انجام آزمایش رایگان ویروس ایدز در شهرهای نقنه، گندمان، بلداجی، فرادنبه و بروجن را در این طرح برپا کردند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن ادامه داد: در این طرح 500 نفر به چادرهای سلامت مراجعه و آزمایش مقدماتی ویروس ایدز را انجام دادند.
براساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی تاکنون 83 میلیون نفر در دنیا طی 2 دهه اخیر به ویروس ایدز مبتلا شده اند که بیش از 35 میلیون نفر شان فوت کرده‌ اند.
چالش بزرگی که در زمینه بیماری ایدز وجود دارد مخفی ماندن آن تا سال ها در شخص آلوده و ناقل بیماری است و امروز این بیماری به عنوان یک بحران اجتماعی در بسیاری از کشورهای دنیا مطرح است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار