تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: فرش این استان به سوئد و کشورهای حوزه اسکاندیناوی صادر می شود.
کد خبر: ۵۱۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 04 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سید نعیم امامی از تفاهم نامه صادرات فرش این استان به کشور سوئد، حضور در نمایشگاه 2018 این کشور، تبلیغات محیطی در منطقه اسکاندیناوی، پخش مستند فرش استان در شبکه های تلویزیونی و اجتماعی سوئد در سفر هیات تجاری چهارمحال و بختیاری به این کشور خبر داد.
به گفته وی، بازطراحی فرش این استان برای صادرات به کشور سوئد در دیدار هیات تجاری چهارمحال و بختیاری با نمایندگان اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوئد و اتاق بازرگانی انجام شد.
امامی با بیان اینکه فرش این استان مطابق سلیقه مشتری در کشور سوئد تولید خواهد شد، تصریح کرد: در نشست هیات تجاری چهارمحال و بختیاری با نمایندگان شرکت وارداتی فرش TL سوئد، ابعاد نامناسب، رنگ های تند، طرح شلوغ و قیمت بالا موانع صادرات فرش در اروپا عنوان شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سفر هیات تجاری این استان به سوئد، از 'پیترویلبورگ' محقق سوئدی که نویسنده کتاب فرش چهارمحال و بختیاری است، تقدیر شد.
هیات تجاری چهارمحال و بختیاری در سفری هفت روزه به کشور سوئد فرصت های سرمایه گذاری در بخش صنعت و گردشگری این استان را بررسی و تشریح کردند.
براساس آمارها حدود 100 هزار بافنده فرش در این استان شناسایی شده که هم اینک50 درصد این افراد در قالب 9 تعاونی فرش روستایی، 2 تعاونی قالیبافی شهری و یک اتحادیه ساماندهی شده است.
ظرفیت تولید فرش دستباف در این استان سالانه 400 هزار مترمربع است که هم اینک 200 هزار مترمربع تولید می شود.
کاربرد رنگهای زیبا با استفاده از عصاره گلها و گیاهان و مواد اولیه طبیعی، شادابی و زنده بودن طرحها و نقش های متنوع از عوامل تقاضای بالا برای خرید فرش چهارمحال و بختیاری است.
بیشتر فرش های چهارمحال و بختیاری را 'یلمه' بروجن، 'گبه ریزباف' اردل، فرش 'بختیاری' مناطق عشایری و مناطق بختیاری نشین و فرش چالشتری شهرکرد تشکیل می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار