تابناک چهارمحال وبختیاری- شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری چند سالی است که در مسیر محور فلات مرکزی به جنوب کشور قرار گرفته است و کم کم جاده های این شهرستان به یک محور ترانزیتی تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۱۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 02 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- اگر چه هنوز زیرساخت های جاده ای در لردگان به اندازه بزرگراه های استانهای برخوردار هنوز به صورت شایسته توسعه نیافته است، اما محور بروجن به لردگان به دلیل کوتاه شدن مسیر فلات مرکزی ایران به جنوب، از سوی بیشتر رانندگان در چند سال اخیر به عنوان یک مسیر مطلوب انتخاب شده است.
شهرستان لردگان با وجود کمبود امکانات نسبت به نقاط دیگر کشور، در سه چهار سال اخیر یکی از پرتردد ترین مناطق چهارمحال و بختیاری بوده است.
در این مدت بیشتر مسافران جنوب یا فلات مرکزی از محور لردگان به بروجن برای رفتن به اصفهان یا خوزستان استفاده می کنند که روزانه 30هزار تردد در محور بروجن به لردگان به سمت استان خوزستان ثبت می شود.
طی این سالها، بخشی از کاروان راهیان نور یا زائران اربعین حسینی نیز از این مسیر تردد می کنند و به سمت خوزستان می روند یا به فلات مرکزی بازگشت دارند.
با این اوصاف مردم شهرستان لردگان امسال تصمیم گرفتند با برپایی موکب عزاداری، از زائران اربعین حسینی که به سمت پایانه های مرزی شلمچه یا جذابه خوزستان می روند به گرمی استقبال و پذیرایی کنند.
مردم شهرستان لردگان با سهیم شدن در حماسه عزاداری اربعین حسینی، زائران را به سمت خوزستان بدرقه می کنند تا این شهرستان به یک منطقه زائر محوری تبدیل شود.
حتی برخی از روستاییان شهرستان نیز با وجود تنگدستی، سعی می کنند با پذیرایی از زوار در این حماسه عظیم نقش داشته باشند.
یکی از زوار اربعین حسینی که از سمت خراسان به خوزستان در حرکت بود گفت: فضای معنوی موکب عزاداری لردگانی ها برای او اثرگذار بوده است و در مسیر این شهرستان روستاییان و مردم لردگان به گرمی از آنها پذیرایی کرده اند.
وحید محمدی افزود: مردم شهرستان لردگان در پذیرایی از زوار اربعین حسینی دریغ نمی کنند و برای زائران، این حرکت ماندگار لردگانی ها در خاطره ها باقی
می ماند.
در یک هفته اخیر، زائران از استانهای خراسان و یزد و اصفهان با اتوبوس یا خودروهای شخصی خود، در طول شبانه روز در این موکب پذیرایی می شوند تا راهی نحف و کربلا شوند.
مسوول موکب حضرت اباعبدالله حسین (ع) لردگان می گوید: این موکب به صورت شبانه روزی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کند.
حفیظ الله غریبی افزود:روزانه بین 5تا 6 هزار نفر از خدمات این موکب بهره مند می شوند تا مردم لردگان نیز نقشی در اربعین حسینی داشته باشند.
به گفته وی، محوطه باز برای پارک خودروها در نظر گرفته شده است تا زواری که از استانهای شمالی یا شرقی و مرکزی کشور قصد رفتن به خوزستان را داشته باشند در این موکب استراحت کنند.
امسال دو میلیون نفر در سراسر کشور و 10 هزار نفر از چهارمحال و بختیاری راهی عراق برای شرکت در حماسه اربعین حسینی می شوند.
بخشی از زائران حسینی از مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان عبور می کنند و برای رسیدن به خوزستان از محور بروجن به سمت لردگان استفاده می کنند.
شهرستان لردگان در 160کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار