مسئول مرکز فرهنگی هنری گهرو خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مسئول مرکز فرهنگی هنری گهرو گفت: اعضای مرکز فرهنگی و هنری گهرو ایده‌های خلاقانه خود را در حمایت از هوای پاک با خلق آثار هنری نشان دادند.
کد خبر: ۵۱۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 31 October 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- شهین طاهری با تأکید بر آموزش‌های غیرمستقیم در حوزه‌های مختلف فرهنگی به کودکان و نوجوانان اظهار کرد: اعضای مرکز فرهنگی هنری گهرو ایده‌های خلاقانه خود را در حمایت از هوای پاک با خلق آثار هنری نشان دادند.

وی با اشاره به خلق آثار هنری در قالب‌های سفال‌گری، کاردستی و نقاشی افزود: همزمان با اجرای این طرح و فعالیت اعضا در حوزه‌های فرهنگی و هنری کودکان با مؤلفه‌های آلودگی هوا آشنا می‌شوند و راهکارهای مقابله و حذف این آلاینده‌ها را از طبیعت در این کارگاه‌ها آموزش می‌بینند.

مسئول مرکز فرهنگی هنری گهرو با اشاره به ارتباط میان آلودگی هوا و تخریب محیط‌زیست اضافه کرد: حذف خودروها، ترویج پیاده‌روی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی از آموزش‌هایی است که در طرح هوای پاک و همیاران طبیعت به کودکان ارائه می‌شود.

طاهری با بیان اینکه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، عوامل آلودگی هوا از جمله افزایش تعداد شهرها و ترویج فرهنگ شهرنشینی، گسترش ترافیک شهری، توسعه سریع اقتصادی و صنعتی‌شدن بسیاری از ابزارهای زندگی برای کودکان تبیین می‌شود، عنوان کرد: استفاده بهینه از این ابزارها به اعضا آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح همیاران طبیعت در این مرکز افزود: طرح هوای پاک و زمین پاک از جمله زیرمجموعه‌های فعالیت‌های زیست محیطی مرکز محسوب می‌شود که از آبان‌ماه جاری شروع و تا 29 دی‌ماه روز ملی هوای پاک با برگزاری نمایشگاه آثار هنری خلق شده ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار