تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز کشت پاییزه در80 هزار هکتار از زمین های زراعی این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 28 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سیروس بیک بکان اظهار کرد: بیش از 60 هزار هکتار از زمین زراعی استان به محصول گندم آبی و دیم و مابقی اراضی به کشت جو و کلزا اختصاص یافته است.
وی از توزیع بیش از 2 هزار تن بذر اصلاح شده گندم متناسب با اقلیم منطقه از ارقام 'میهن'،'پیشتاز' و'پیشگام' بین کشاورزان استان برای کشت پاییزه خبر داد و توضیح داد: امسال افزون بر یکهزار تن بذر جو و 7 تن بذر کلزا تهیه و توزیع شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به افت شدید سفره های آب زیرزمینی و کاهش بارندگی ها، بذر اصلاح شده به حد کافی بین کشاورزان با قیمت دولتی توزیع می شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تولید 880 هزار تن محصولات زراعی در سال زراعی گذشته گفت: این محصولات شامل گندم، جو، کلزا، پیاز، سیب زمینی، حبوبات، چغندرقند، ذرت و نباتات علوفه ای مانند یونجه و شبدر است.
وی افرود: سالانه 140هزار هکتار از مزارع استان به کشت بهاره و پاییزه اختصاص می یابد.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار