سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اقداماتی که در پیشگیری معضلات ایجاد شده ناشی از گرد و غبار قابل توجه است مهار کانون‌های تولیدکننده آن است.
کد خبر: ۵۱۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 22 October 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- گودرز امیری در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از معضلاتی که این روزها به تهدیدی برای سلامت مردم، کشاورزی و منابع طبیعی تبدیل شده است مسئله ریز گردها یا پدیده گرد و غبار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که در پیشگیری معضلات ایجاد شده ناشی از گرد و غبار قابل توجه است مهار کانون‌های تولیدکننده آن است، افزود: جلوگیری از بروز پدیده ریز گردها و فرسایش مراتع و جنگل‌های چهارمحال و بختیاری می‌تواند راهکاری برای مهار این پدیده باشد.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مقابله با ریز گردها همت همه مسؤولان را می‌طلبد، ادامه داد: تغییر مکان مراتع دامی، تغذیه مصنوعی دشت‌ها و تلاش برای ایجاد پوشش گیاهی راهکارهایی هستند که در این مقابله باید مد نظر قرار گیرد.

امیری تأکید کرد: نمی‌توان به صورت مطلق از بروز فرسایش خاک و ایجاد کانون‌های گرد و غبار جلوگیری کرد اما با انجام اقدامات ذکر شده تا حدودی این معضل تعدیل می‌شود.

وی به آغاز فصل زمستان، بارش برف و بوجود آمدن مشکلات ناشی از نشستن برف بروی درختان که منجر به شکستن شاخه‌های می‌شود اشاره و عنوان داشت: بریدن شاخه‌های درختان باید طبق اصول فنی اجرا شود.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از دیگر راه‌هایی که می‌توان برای جلوگیری از شکسته شدن شاخه درختان بر اثر بارش برف به کار برد استفاده از کابل‌های خود نگه‌دار برق به جای سیم برق است، در این صورت نما و ظاهر درختان نیز حفظ می‌شود.

امیری به ابلاغ عملیات زمستانه به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها قبل از بارش‌های زمستانی اشاره و اضافه کرد: طرح خادم یا خانواده آماده مخاطره در استان اجرایی می‌شود که ماهیت آن خوب است اما شیوه اجرای آن دارای اشکالات است.

وی در ادامه بیان داشت: اجرای طرح خادم علاوه بر اینکه اشکالاتی دارد همچنین بسیار هزینه‌بر بوده بنابراین لازم است برای کاهش هزینه‌ها از طریق فضای مجازی، با استفاده از نشریات و رسانه‌ها اقدام به آموزش امدادی جوانان و خانواده‌ها کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار