از ابتدای امسال؛
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: گرد و غبار کیفیت هوای استان را به مدت 21 روز از سال جاری تغییر داد.
کد خبر: ۵۱۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 22 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- شاهرخ پارسا در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: فعال شدن کانون‌های گرد و غبار محلی باعث کاهش کیفیت هوا می‌شود و متأسفانه در این استان نیز مناطق مستعد خیزش گرد و غبار نیز وجود دارد.
پارسا با اشاره به اینکه گرد و غبار کیفیت هوای استان را به مدت 21 روز از سال جاری تغییر داد، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات بدست آماده بیشترین تعداد روزهای همراه با گرد و غبار مربوط به تیر ماه و در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و سامان بوده است.
وی با اشاره به اینکه با توجه به آخرین پیش‌بینی فصلی صادر شده میانگین بارش مهرماه در استان کمتر از نرمال، در آبان ماه نرمال تا بیش از نرمال و در آذرماه کمتر از نرمال خواهد بود، گفت: علی‌رغم تغییرپذیری بارش ماهانه پیش‌بینی می‌شود میانگین بارش فصل پاییز استان نرمال باشد.
مدیرکل هواشناسی استان خاطرنشان کرد: بر اساس آمار بلندمدت بارش پاییز 29 درصد از سرجمع بارش‌های سال زراعی را شامل می‌شود.
پارسا با اشاره به اینکه از ابتدای مهر تا کنون تنها در استان‌های شمالی بارش باران به وقوع پیوست، تصریح کرد: فشار به محیط زیست طبیعی، تغییر اقلیم، افزایش تقاضای آب، افزایش جمعیت و افزایش دمایی که پس از صنعتی شدن ایجاد شده در کاهش بارش‌ نزولات آسمانی موثر است.
مدیرکل هواشناسی استان خاطرنشان کرد: فصل تابستان امسال دمای استان نرمال و در حد میانگین بلندمدت بوده و نسبت به تابستان سال گذشته تا حدودی با کاهش دما مواجه بودیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار